آخرین تصمیم وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی

به گزارش بازی ناتمام، بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان، دانشجویانی که تا اواخر سال گذشته مجوز فرصت مطالعاتی خارج از کشور را دریافت نموده اند، تا سرانجام شهریور برای استفاده از این مجوز فرصت دارند.

آخرین تصمیم وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کالج انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با توجه به شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای دنیا، تعطیلی دانشگاه ها و همچنین برگزاری کلاس های درسی به روش برخط و ایجاد محدودیت های رفت وآمد که یکی از چالش های مهم و تأثیرگذار برای تمامی کشورهای دنیا است، موضوع معین سهمیه های فرصت های مطالعاتی خارج از کشور امسال برای دانشجویان دوره دکتری داخل و همچنین سایر موضوعات مرتبط با فرصت تحقیقاتی در شورای مرکزی بورس موردبحث و آنالیز نهاده شد.

بر این اساس، سازمان امور دانشجویان معین سهمیه های فرصت تحقیقاتی خارج از کشور با توجه به نامشخص بودن افق بیماری کووید-19 تعطیلی دانشگاه خارج و عدم برقراری و روال عادی پروازها و نیز عدم اقدام سفارتخانه ها برای صدور ویزا و همچنین با اولویت قرار دادن سلامتی دانشجویان در شرایط فعلی را قابل آنالیز ندانست و هرگونه اتخاذ تصمیم را به عادی شدن شرایط موکول کرد.

همچنین دانشجویان واجد شرایط تشخیص داده شده در سال 98 که علی رغم داشتن نامه حمایت اقتصادی معتبر از سازمان امور دانشجویان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پیروز به اعزام برای انجام فرصت تحقیقاتی نشده اند با رعایت حدبیشتر زمان خروج از کشور و نیز اطمینان از کنترل پروتکل های بهداشتی طبق شیوه نامه مربوطه تا سرانجام شهریور 99 فرصت اقدام و اعزام دارند.

سازمان امور دانشجویان در مورد دانشجویانی که در فرصت تحقیقاتی در کشور محل تحقیق حضور دارند نیز مقرر کرد تا دانشجویان متقاضی پس از ارسال درخواست به دانشگاه و ذکر دلایل توجیهی و تحقیقاتی خود، در صورت وجود اعتبار حدبیشتر تا سقف دو ماه به صورت ریالی به تشخیص اداره کل بورس می توانند از تسهیلات برخوردار شوند. همچنین استفاده از فرصت تحقیقاتی داخل بدون در نظر دریافت سهمیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان پذیر است.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 592

به "آخرین تصمیم وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصمیم وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید