آمریکا به تحریم بلاروس می اندیشد

به گزارش بازی ناتمام، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، امکان دارد ایالات متحده تحریم هایی علیه بلاروس بر سر موج کنونی خشونت در این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی اعمال کند.

آمریکا به تحریم بلاروس می اندیشد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اطمینان دارم تمام این موارد را بررسی خواهیم کرد و مهمترین مساله ای که باید به آن توجه شود معیار است. آنچه باور داریم می توانیم انجام دهیم، نه فقط ایالات متحده به صورت یک جانبه، بلکه به صورت چندجانبه تا نتایج خوبی برای مردم بلاروس حاصل شود، این است که آیا باید تحریم اعمال کنیم یا باید تصمیم گیری درباره ارسال محصولات صورت بگیرد؟ اینها مواردی هستند که باید معین شوند. این انتخابات تازه برگزار شده است و باید ببینیم که اوضاع در آینده نزدیک چطور پیش می رود.

پامپئو همچنین گفت: واشنگتن ناامید شد که انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در بلاروس آزاد و عادلانه انجام نشد. ما قبلا هم شاهد چنین رفتاری بودیم و متاسفیم که این طور اتفاقی رخ داده است. بعد ما شاهد خشونت و عواقب بعد شدیم که در آن به نوعی با معترضان مسالمت آمیز برخورد شد که با روشی که باید با آنها رفتار می شد، ناسازگار بود.

روز یکشنبه بلاروس شاهد انتخابات ریاست جمهوری بود. براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، رهبر کنونی برای تصدی امور برای دوره ششم توانست بیش از 80 درصد رای به دست آورد.

اپوزیسیون این کشور که حول سوتلانا تیخانووسکایا، نامزد ریاست جمهوری متحد شده بود، نتایج انتخابات را به چالش کشید و مقام ها را به تحریف حین رای گیری متهم کرد. از زمان اعلام نتایج رسمی، تجمعاتی در شهرهای مختلف بلاروس به راه افتاده است و نیروهای امنیتی به سرکوب معترضان روی آورده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 659

به "آمریکا به تحریم بلاروس می اندیشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به تحریم بلاروس می اندیشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید