احتمال خروج روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنانی بیان کرد: اگر سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) بخواهد به تأئید بی چون و چرای تصمیمات غرب در قبال کشورهای به زعم آنها نامطلوب همچنان ادامه دهد، ممکن است مسکو به خروج از این سازمان فکر کند.

احتمال خروج روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در این باره ادامه داد: اگر این سازمان اعتبار خود را از دست بدهد و فقط به مکانی برای مُهر زدن به تصمیمات اتخاذ شده نسبت به کشورهای به زعم آنها نامطلوب، تبدیل گردد، احتمالاً می توان درباره آن فکر کرد.

وی به عنوان بارزترین نمونه نگرش مغرضانه سازمان منع سلاح های شیمیایی، به اتهامات علیه مقامات سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی اشاره نمود که مسکو و دمشق آن را بی اساس می دانند.

این مقام روسیه سپس توضیح داد: بعضی از کشورهای شناخته شده غربیِ عضو این نهاد و دبیرخانه سازمان، از اعتبار و نام آن استفاده می نمایند تا کشورهایی که مطلوب آنها نیستند را مقصر جلوه داده و هدف اصلی آنها در حال حاضر سوریه است. این کشور، برای آنها مظنون اصلی است.

واسیلی نبنزیا اضافه نمود: از سازمان منع سلاح های شیمیایی علیه ما نیز استفاده شد. ما در خصوص این واقعیت صحبت می کنیم که تا همه چیز از دست نرفته باید کاری انجام گردد؛ زیرا سازمان منع سلاح های شیمیایی می تواند اعتبار خود را از دست بدهد.

لازم به ذکر است، سازمان منع سلاح های شیمیایی علیه روسیه در ماجرای پرونده الکسی ناوالنی منتقد روسیه نیز نقدها بی پایه واساسی را از این کشور مطرح نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 801

به "احتمال خروج روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال خروج روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید