اختصاص 2.3 تریلیون دلار برای مقابله با کرونا در آمریکا

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش تجارت نیوز به نقل از فوربس، بانک مرکزی آمریکا بیان نمود با هدف حمایت از اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا و هم چنین کاهش آسیب پذیری کسب و کارهای کوچک و متوسط، 2.3 تریلیون دلار نقدینگی به بازارها تزریق خواهد کرد. از مبلغ فوق، 500 میلیارد دلار صرف ارائه وام ها به دولت های محلی و شهرداری ها و خرید اوراق قرضه شرکت های دولتی خواهد شد.

اختصاص 2.3 تریلیون دلار برای مقابله با کرونا در آمریکا

بانک مرکزی آمریکا هم چنین با هدف حمایت از بخش خصوصی اعلام کرده است در قالب برنامه مین استریت حدود 600 میلیارد دلار از اوراق بدهی این شرکت ها را خریداری خواهد کرد.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در همین رابطه گفت: اولویت اصلی ما در مقطع کنونی پاسخ به نیازهای درمانی و کاستن از تبعات اقتصادی بیشتر این ویروس است. وظیفه بانک مرکزی آن است که تا حد امکان ثبات را به اقتصاد بازگرداند تا فعالیت ها به سرعت به سطح قبل بازگردند.

بانک مرکزی آمریکا تا به امروز اقدامات زیادی را برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا انجام داده که کاهش نرخ بهره به 0.25 درصد و ارائه یک خط اعتباری 350 میلیارد دلاری به کسب و کارهای کوچک و متوسط از جمله آنها بوده است.

از سوی دیگر وزرای دارایی اتحادیه اروپا بر سر به کارگیری از یک بسته حمایتی نیم تریلیون یورویی به توافق رسیده اند. با این حال مخالفت برخی از اعضا نظیر اتریش باعث شده است تا هنوز برنامه صدور اوراق قرضه کرونایی که مورد درخواست کشورهایی نظیر ایتالیا و اسپانیا بوده است، عملی نشود.

برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه با استقبال از این بسته مشترک اروپایی گفته است که دولت این کشور به طور مستقل نیز به حمایت از اقتصاد فرانسه خواهد پرداخت و حتی به قیمت خرید سهام، دولت مصمم است تا هر طور شده جلوی ورشکسته شدن شرکت های مطرح این کشور را بگیرد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 441

به "اختصاص 2.3 تریلیون دلار برای مقابله با کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 2.3 تریلیون دلار برای مقابله با کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید