اردوغان با رئیس شورای اروپا ملاقات کرد

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه با چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا در آنکارا ملاقات و مصاحبه کرد.

اردوغان با رئیس شورای اروپا ملاقات کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ملاقات مذکور در چارچوب تماس های رسمی میان دو طرف در مجتمع ریاست جمهوری ترکیه به انجام رسیده است.

به گزارش آناتولی، در این ملاقات که 2 ساعت به طول انجامید، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

جزئیات بیشتری از این ملاقات هنوز منتشر نشده است؛ اما به نظر می رسد بحران آفرینی ترکیه در مورد اعزام پناهجویان از راستا این کشور به سوی اروپا با هدف تحریک قاره سبز برای مداخله در سوریه به نفع تروریست های مورد حمایت ترکیه از موارد مورد مذاکره طرفین باشد.

این درحالیست که اورزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا دیروز سه شنبه با اشاره به ورود مهاجران به یونان از سوی ترکیه خاطرنشان کرد که اروپا در کنار یونان است و نگرانی های آتن در این خصوص نگرانی های اروپا هم است.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه به یونان وعده داد تا در برابر ورود مهاجران از سوی ترکیه همه یاری های لازم را به کار ببندد.

اورزلا فون در لاین با حضور در یک پاسگاه مرزی در شمال شرقی یونان در این خصوص ادامه داد: کسانی که کوشش می نمایند انسجام اروپا را آزمایش نمایند، شکست خواهند خورد.

در همین رابطه، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه هم ساعاتی پیش در این باره اعلام نموده بود که ترکیه با استفاده از مهاجران از اروپا باج خواهی می نماید.

وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: اینکه ترکیه از مهاجران به عنوان راهی برای تحت فشار قرار دادن اروپا و باج خواهی استفاده می نماید، غیرقابل قبول است.

در همین خصوص، سباستین کورتز صدراعظم اتریش هم دیروز خاطرنشان کرد که بحران اخیر مهاجران حمله ترکیه علیه اتحادیه اروپا و یونان است.

صدراعظم اتریش در شهر وین در این خصوص به خبرنگاران خاطرنشان کرد: بحران فعلی آزمونی برای اروپا است که آیا می تواند از مرزهایش محافظت کند یا خیر. این موضوع (بحران مهاجران) کارزاری است که ترکیه آن را راه انداخته است. این موضوع، حمله ترکیه علیه اتحادیه اروپا و یونان است. از مردم (مهاجران سوری) برای اِعمال فشار به اروپا سو استفاده می گردد. ما به عنوان اتحادیه اروپا نباید در قبال اخاذی آسیب پذیر باشیم.

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه چندی پیش اعلام نموده بود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقارن با اِعمال فشار بر کشورهای غربی در مورد درگیری ها در سوریه ادعا کرد که میلیون ها مهاجر و آواره به زودی به سوی اروپا حرکت خواهند کرد.

تهدید اروپا توسط ترکیه به سو استفاده از پناهجویان در حالی مطرح شده است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات صورت گرفته درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

واکنش دیروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال 2016 میلادی در مورد مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درکوشش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، راستا عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواهان برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 342

به "اردوغان با رئیس شورای اروپا ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان با رئیس شورای اروپا ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید