اعطای تسهیلات قرض الحسنه احیای بافت های فرسوده در اردستان

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/اصفهان رئیس بنیاد مسکن اردستان گفت: هر یک از روستاییانی که قصد داشته باشند برای بهسازی و نوسازی مسکن های خود اقدام نمایند می توانند از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

اعطای تسهیلات قرض الحسنه احیای بافت های فرسوده در اردستان

سید ایمان فتوحی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه بارندگی های سال های 97 و 98 خسارت های قابل توجهی به بخش روستایی شهرستان زده بود، حدود 40 میلیارد ریال تسهیلات تعمیری مسکونی به 400 نفر متقاضیان پرداخت کردیم. بارندگی های اخیر حدود 5 خانه را تخریب نموده بود که بنیاد مسکن به این افراد بیش از 260 میلیون تومان تسهیلات کم بهره اعطا نموده است.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در بخش طرح هادی روستایی، اضافه نمود: با پیگیری های مسئولان شهرستان بیش از 10 میلیارد ریال اختصاص یافته که این اعتبارات در جهت بازنگری طرح هادی 18 روستا اجرا شده است. همچنین با همکاری مسئولان ارشد شهرستان در مورد آسفالت روستایی حدود 20 میلیارد ریال اعتبار در این خصوص در نظر گرفته شده که در 4 روستا اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن اردستان با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن در مورد بهسازی مسکن روستایی، گفت: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به 186 متقاضی در حال پرداخت است. با توجه به مصوبه شورای مسکن مقرر شده تسهیلات بهسازی مسکن در بافت فرسوده روستایی پرداخت گردد که متأسفانه استقبالی از طرف دهیاری های شهرستان نشده است.

فتوحی با اشاره به سرشماری مسکن روستایی شهرستان گفت: بیش از 1500 مسکن فرسوده در روستاهای شهرستان اردستان داریم که کمترین بهره را از تسهیلات بنیاد مسکن برده اند که از همه دهیاری ها تقاضامندیم در استقبال مردم برای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه هر یک از روستاییانی که قصد داشته باشند برای بهسازی مسکن های خود اقدام نمایند می توانند از تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون تومانی بهره مند شوند، گفت: همچنین هر یک از اهالی روستایی که قصد دارند برای تخریب و نوسازی خانه های خود اقدام نمایند می توانند از تسهیلات 40 میلیون تومان قرض الحسنه و 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بهره مند شوند.

رئیس بنیاد مسکن اردستان با بیان اینکه بنیاد مسکن شهرستان اردستان تا به امروز بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 400 نفر اعطا نموده است، افزود: همچنین در بخش نوسازی بافت های روستایی از ابتدای سال تا به امروز به 105 نفر تسهیلات 40 میلیون تومانی پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 249

به "اعطای تسهیلات قرض الحسنه احیای بافت های فرسوده در اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات قرض الحسنه احیای بافت های فرسوده در اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید