امواج الکترومغناطیسی، عامل احتمالی حملات صوتی به دیپلمات&zwnjهای آمریکا در سال 2017

به گزارش بازی ناتمام، در سال 2017 بعضی دیپلمات ها و جاسوس های ایالات متحده آمریکا در کوبا، چین و روسیه به علت حملات صوتی به بیماری مرموزی مبتلا شدند. حالا به نظر می رسد در این حملات از مایکروویو، نوعی امواج الکترومغناطیسی استفاده شده است.

امواج الکترومغناطیسی، عامل احتمالی حملات صوتی به دیپلمات&zwnjهای آمریکا در سال 2017

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، در سال 2017 بعضی به استفاده از تجهیزات جاسوسی کوبا برای بیماری دیپلمات های آمریکایی اشاره کردند و حالا طبق اعلام متخصصان، انرژی فرکانس رادیویی راهنمایی شده محتمل ترین دلیل تجربه علائم مخصوصی در میان دیپلمات ها و اعضای خانواده آن ها بوده است که شامل مایکروویو نیز می گردد. مایکروویو نوعی امواج الکترومغناطیسی در یک طیف خاص است.

انفجارهای کوتاه امواج الکترومغناطیسی در یک فرکانس خاص به گوش داخلی افراد حمله می نماید که می تواند بدون اینکه نشانه هایی از آسیب فیزیکی از خود بجا بگذارد، اثرات حاد و بلندمدت ایجاد کند.

اگرچه یک سیگنال فراصوتی به افراد صدمه جدی نمی زند اما ترکیب چند نمونه از آن ها می تواند به فراوری صدایی منجر گردد که در محدوده شنوایی انسان (بین 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز) قرار داشته و در عین حال خطراتی را برای سلامتی در پی داشته باشد.

علائم رایج افرادی که با این حملات روبرو می شوند، شنیدن صداهای بلند، احساس لرزش سر و درد است. این افراد همچنین با سرگیجه کوتاه و بلندمدت، کاهش شنوایی، خستگی، از دست دادن حافظه، وزوز گوش و مسائل تعادلی هم روبرو می شوند.

پژوهش های مورد استفاده کارشناسان نشان می دهند که انرژی فرکانس رادیویی باید به صورت راهنمایی شده و جهت دار و همچنین به صورت پالسی و نه مداوم ارسال گردد تا این علائم بروز نمایند. وجود چنین علائمی باعث شده که متخصصان چنین حمله صوتی را حمله انرژی فرکانس رادیویی توصیف نمایند.

در گزارش اخیر جزئیات دقیقی درباره ابزارهای مورد استفاده در چنین حملاتی وجود ندارد، با این حال دسته ای از این دستگاه ها به نام جنگ افزار انرژی راهنمایی شده وجود دارد که احتمالا ابزارهای حملات 2017 در میان آن ها قرار می گیرند. در این گزارش به یکی از دستگاه های موجود در یکی از پژوهش ها به نام ترانسفورماتور خروجی پالس مگاولت انرژی اشاره شده است.

بسیاری از کشورها چنین دستگاه هایی را توسعه می دهند، با این حال ظاهرا روسیه یکی از منابع اصلی برای توسعه و تحقیق روی این ابزارها محسوب می گردد. این گزارش نشان می دهد که در آینده احتمالا شاهد استفاده بیشتری از چنین دستگاه های پیشرفته ای برای حملات باشیم که بدون نشانه های فیزیکی، به افراد آسیب جدی وارد می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 857

به "امواج الکترومغناطیسی، عامل احتمالی حملات صوتی به دیپلمات&zwnjهای آمریکا در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امواج الکترومغناطیسی، عامل احتمالی حملات صوتی به دیپلمات&zwnjهای آمریکا در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید