انتخاب رشته کنکور ارشد 99 از امروز 15 شهریور آغاز می شود

به گزارش بازی ناتمام، انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 از امروز شنبه 15 شهریور آغاز می شود.

انتخاب رشته کنکور ارشد 99 از امروز 15 شهریور آغاز می شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت انتخاب رشته مجازین از امروز شنبه 15 شهریورماه آغاز می شود؛ بنابراین 424 هزار و 276 داوطلبی که در کنکور ارشد امسال مجاز به انتخاب رشته شدند، ضروری است ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی بر اساس محتوای کارنامه خود نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته های اینترنتی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در موعد مقرر اقدام کنند.

ثبت انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش از امروز آغاز خواهد شد و تا ساعت 24:00 روز سه شنبه 18 شهریورماه ادامه دارد لذا داوطلبان باید برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در خاتمه ثبت نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری است) نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی (حداکثر 100 کدرشته محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند. پس از تأیید نهایی رشته های انتخابی توسط متقاضی، رسید 15 رقمی توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی

آن دسته از متقاضیانی که در تقاضانامه ثبت نامی برای انتخاب رشته های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور، اعلام علاقمندی نکرده اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته های این دانشگاه ها کسب کرده باشند، در ذیل بند الف (مشخصات ثبت نامی) پیامی را مبنی بر امکان انتخاب این رشته ها در کارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده خواهند کرد.

این دسته از متقاضیان در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته های مربوط به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، باید پس از واریز مبلغ 186 هزار ریال (18 هزار و 600 تومان) بابت اعلام علاقمندی به رشته های این دانشگاه ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه ها و مؤسسات اقدام کرده و سپس این رشته ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه

آن دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته های تحصیلی مراکز و واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتخاب رشته برای رشته های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می پذیرد. متقاضیانی که در یکی از رشته های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت نام و مشغول به تحصیل شوند.

گفتنی است؛ کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 پس از کش و قوس های فراوان تعویق یا لغو، در سه روز کرونایی 16، 17 و 18 مرداد برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 693

به "انتخاب رشته کنکور ارشد 99 از امروز 15 شهریور آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رشته کنکور ارشد 99 از امروز 15 شهریور آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید