تست سریع آنتی بادی کرونا در ایران فراوری شد ، تست سریع چه کاربردی دارد؟

به گزارش بازی ناتمام، سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا از ساخته شدن تست شناسایی آنتی بادی کووید- 19 و تست سریع کرونا بر اساس شناسایی آنتی بادی در ایران اطلاع داد.

تست سریع آنتی بادی کرونا در ایران فراوری شد ، تست سریع چه کاربردی دارد؟

به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور در پستی در حساب توئیتری اش در صبح روز یکشنبه 24 فروردین نوشت: با کوشش فناوران و شرکت های دانش بنیان ایرانی بزودی تست شناسایی آنتی بادی کووید-19 و تست سریع کرونا براساس شناسایی آنتی بادی ، در دسترس خواهد بود. این روش های تشخیص سریع، کم هزینه و فراگیر، اجرای مرحله ای فاصله گذاری هوشمند را در هفته های آینده تسهیل خواهد نمود.

آزمایش های پادتن یا آنتی بادی به دنبال آنتی بادی ها موجود در خون بیمار بر ضد ویروس کرونا می گردند. آنتی بادی ها مولکول های پروتئینی هستند که سلول های ایمنی بدن فراوری می نمایند و عوامل بیماری زا (پادگن ها یا آنتی ژن ها) را خنثی می نمایند. هنگامی افراد به کووید-19 مبتلا می شوند و بهبود می یابند، دستگاه ایمنی بدنشان این آنتی بادی ها را بر ضد ویروس فراوری نموده است. آزمایش های آنتی بادی با مقدار اندکی خون ممکن است انجام شوند و نتیجه شان ممکن است به سرعت در حد 15 دقیقه بعد معین گردد.

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهند که ویروس کرونا تا چه حدی در جامعه انتشار پیدا نموده است و ممکن است افرادی را شناسایی کند که دچار عفونت با ویروس شده اند، اما بی علامت بوده یا علائم چندانی نداشته اند و از عفونتشان بی خبر بوده اند.

همچنین به طور نظری، آزمایش مثبت در نیروهای کاری ضروری جامعه می تواند نشانه مصون شدن آنها باشد و امکان بازگشت شان به سر کارهایشان را فراهم آورد.

  • یک تست ارزان آنتی بادی برای تشخیص سریع ویروس کرونا

  • تست خانگی ویروس کرونا به زودی آماده می گردد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 443

به "تست سریع آنتی بادی کرونا در ایران فراوری شد ، تست سریع چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست سریع آنتی بادی کرونا در ایران فراوری شد ، تست سریع چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید