تشکیل دولت لبنان در چه مرحله ای است؟

به گزارش بازی ناتمام، ایسنا نوشت: پس از اینکه اکثریت مجلس لبنان حسان دیاب را مامور تشکیل دولت جدید کرد، دیاب در حال اجرا تماس ها و دیدارهایی است تا به یک ساختار و چارچوب دولتی دست یابد، که این چارچوب توازن ها و خواسته های معترضان لبنان را لحاظ کند.

تشکیل دولت لبنان در چه مرحله ای است؟

به نوشته روزنامه لبنانی الجمهوریة، تصمیم گیرندگان تشکیل دولت اقدامات لازم برای این مهم و مسائل مربوط به اسامی وزیران و پست های وزارتی و چگونگی تقسیم آنها را شروع نموده اند.

منابع به این روزنامه اعلام کردند: حسان دیاب بعد از اینکه ملاقاتهای پروتکلی خود با نخست وزیران پیشین لبنان و نیز رایزنی های غیرالزام آور با نمایندگان مجلس را انجام داد، در ساعات اخیر فرآیند جمع بندی ایده های مجلسی، جزئیات سیاسی و عناوین خواسته های مطرح شده را شروع کرد و در این راستا رایزنی های قریب الوقوعی را با گروه های عضو تیم تشکیل دولت برای ارائه تصویری از دولت جدید برگزار خواهد نمود.

منابع همچنین اعلام کردند، دیاب چندین نشست داخلی را نیز با تیم کاری دولت خود برگزار کرد و با تعدادی از شخصیت ها ملاقات و با آنها درباره انتخاب های آینده و همچنین بازنگری در بعضی مواضع و نتایج به دست آمده از رایزنی های مجلسی گفت وگو کرد. دیاب می خواهد این رایزنی ها را در تعطیلات سال جدید میلادی گسترش دهد تا به رویکرد و تصویری از ساختار دولت جدید دست یابد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، بر اساس فضای حاکم بر این جمع بندی ها، در مرحله پس از کریسمس و جشن های سال نو، رایزنی ها در این خصوص افزایش خواهند یافت و محتمل است اواخر اولین هفته ژانویه ساختاری از دولت جدید به دست آید اما این امر در گرو آن است که تیم تشکیل دولت، سخنان خود مبنی بر تسهیل در ماموریت نخست وزیر مکلف را عملی کند و هیچ مانعی در راستا وی ایجاد نکند.

نبیه بری، رئیس مجلس نیز در این خصوص ضمن تبریک به لبنانی ها و مسیحیان به طور خاص به مناسبت کریسمس ابراز امیدواری کرد لبنانی ها وحدت، محبت و رهایی کشورشان از بحران هایش و رسیدن به ساحل امن و ثبات را شاهد باشند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 148

به "تشکیل دولت لبنان در چه مرحله ای است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل دولت لبنان در چه مرحله ای است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید