حمایت بزرگترین گروه حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا

به گزارش بازی ناتمام، خبرگزاری رسمی ژاپن امروز (سه شنبه) از حمایت بزرگترین گروه حزب حاکم این کشور از دبیر کابینه برای پست نخست وزیری اطلاع داد.

حمایت بزرگترین گروه حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا

به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن به احتمال زیاد می تواند با حمایت گسترده ای که از سوی بزرگترین گروه از حزب لیبرال دموکراتیک به دست آورده است، نخست وزیر بعدی گردد؛ شینزو آبه روز آدینه به دلایل مربوط به سلامتش از سمتش به عنوان نخست وزیر ژاپن استعفا داد.

سوگا به صورت علنی کاندیداتوری خود را به عنوان رهبری حزب حاکم اعلام نکرده اما در محافل خصوصی گفته که تمایل دارد تا کاندیدا گردد. رسانه ها روز چهارشنبه به صورت رسمی تمایل وی را برای کاندیداتوری اعلام می نمایند.

به دلیل اینکه حزب حاکم ژاپن اکثریت را در مجلس سفلی مجلس دارد، رهبر آن نخست وزیر می گردد.

توشیهیرو نیکای، دبیرکل حزب حاکم گفت: مقام های اجرایی حزب امروز در نشستی درباره شکل و شمایل انتخابات درون حزبی تصمیم می گیرند و برای یک انتخابات بی عیب و نقص توافق کردند که شامل دو مجلس سفلی و علیای ژاپن و روسای بخش های محلی می گردد.

انتظار می رود که انتخابات 14 سپتامبر برگزار گردد.

دیگر رقیب برای به دست دریافت پست نخست وزیری فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق است. توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه و تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن اما امروز گفتند که هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 689

به "حمایت بزرگترین گروه حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت بزرگترین گروه حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید