خبرنگاران بهره برداری از 70 شرکت در مجتمع فناوری دانشگاه علم و صنعت

به گزارش بازی ناتمام، تهران- خبرنگاران- رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: حضور 70 شرکت رشد برای ارائه خدمات در مجتمع فناوری این دانشگاه پیش بینی شده است که امیدواریم تا 6 ماه دیگر این مجتمع به بهره برداری برسند.

خبرنگاران بهره برداری از 70 شرکت در مجتمع فناوری دانشگاه علم و صنعت

مراسم کلنگ زنی احداث مجتمع فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران روز سه شنبه با حضور جبار علی ذاکری رییس دانشگاه و اسماعیل قادری فر مدیرکل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گشت.

ذاکری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران در این خصوص توضیح داد: تعداد شرکت هایی که در مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه علم و صنعت مشغول به فعالیت هستند، از تعداد 17 به 50 شرکت رسیده است و پیش بینی می شود پس از خاتمه ساخت مجتمع فناوری دانشگاه تا اواسط سال آینده، 70 شرکت در آن مشغول شوند.

وی افزود: حدود 3 هزار متر فضا برای ساخت این مجتمع در نظر گرفته شده که قرار است ساختمان آن در هزار و 500 متر در 2 طبقه ساخته شود. یک طبقه مخصوص استقرار دفاتر شرکت ها است و در طبقه دیگر نیز کارگاه ها در نظر گرفته شده است.

ذاکری با بیان این که دانشگاه از مرکز رشد خود به خوبی پشتیبانی می کند و تاسیس مجتمع خدمات فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران گام دیگری برای تغییر زیست بوم دانشگاه است، یادآور شد: امیدواریم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا اردیبهشت سال 1399 شاهد تکمیل سوله مکانیک باشیم. همچنین آغاز فرآیند احداث کارخانه نوآوری در دانشگاه با همکاری سه جانبه دانشگاه علم و صنعت ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با آرزوی ریشه کنی ویروس کرونا اظهار امیدواری کرد که از فرصت تعطیلات دانشگاه برای خاکبرداری زمین این مجتمع استفاده شود تا مجتمع خدمات فناوری دانشگاه علم و صنعت تا 6 ماه دیگر به بهره برداری برسد.

به گفته اسماعیل قادری فر نیز مراکز خلاقیت و نوآوری با هدف توسعه کسب و کارهای فناورانه تاسیس می شوند که در دوره جدید مدیریتی دانشگاه علم و صنعت ایران این اکوسیستم نوآوری فعال شده است.

وی گفت: فعالیت هایی که در یک سال و نیم اخیر در حوزه فناوری در دانشگاه اجرا شده، در مقایسه با سایر دانشگاه ها کم نظیر است.

مدیرکل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که سال 1399 سال شکوفایی حوزه های نوآوری با استفاده از ظرفیت های عظیم دانشگاه علم و صنعت ایران باشد تا به سربلندی کشور و نظام جمهوری اسلامی ختم شود.

تورج محمدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز گفت: بخش عمده فعالیت های این شرکت ها سخت افزاری است و با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجتمع خدمات فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با سازه های سبک ساخته خواهد شد تا کارگاهی تجهیزشده برای فعالیت های سخت افزاری دانشجویان و شرکت های مرکز رشد آماده شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 341

به "خبرنگاران بهره برداری از 70 شرکت در مجتمع فناوری دانشگاه علم و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از 70 شرکت در مجتمع فناوری دانشگاه علم و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید