خبرنگاران خانواده ها آموزش مجازی را جدی بگیرند

به گزارش بازی ناتمام، کرج -خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و معین نبودن زمان بازگشایی مدارس ضروت دارد تا خانواده ها آموزش های ارایه شده ویژه دانش آموزان در فضای مجازی را جدی بگیرند.

خبرنگاران خانواده ها آموزش مجازی را جدی بگیرند

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: توجه والدین در کنارمدیران و معلمان مدارس درتداوم حوزه آموزش به دانش آموزان در بخش فضای مجازی وظیفه ای مهم است که نباید از آن غافل شد زیرا جریان آموزش تعطیلی ندارد و همانند کلاس درس باید به درس دانش آموزان اهمیت داد.

وی بیان داشت: فرآیندتولید محتوا در دروس مختلف درسطح مدرسه ، نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز باید با جدیت خاصی پیگیری گردد.عملکرد مدارس و ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق 8 گانه استان نیز درتولید محتوای آموزشی مجازی ارزیابی می گردد.

باید درکنارتولید محتوا، توزیع و پوشش حداکثری آن و دریافت بازخورد از دانش آموزان به منظور آنالیز نقاط ضعف و قوت آموزش های مجازی اهمیت داد.

قاسمی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشتگانه و مدیران مدارس استفاده از ظرفیت سامانه همگام که متعلق به وزارت آموزش و پرورش است و قابلیت مناسبی برای ارائه آموزش ها و تبادل محتوا را نیز دارد در دستور کار قرار دهند.

وی توضیح داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان تعطیل نشده بلکه ظرفیت های متعددی در این خصوص لحاظ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: شرایط کنونی، هم افزایی بیش از پیش فرهنگیان و دانش آموزان را می طلبد که به همین دلیل اقدامات و فعالیت های مکملی در حوزه آموزش دانش آموزان در این استان درحال پیگیری است.

وی تشکیل شورای آموزشی و کمیته های آموزشی مکمل در سطح استان، کوشش برای استفاده از ظرفیت های مجازی و کانال های داخلی برای ایجاد ارتباط دانش آموزان با اولیا و مدرسه در جهت استمرار فعالیت های آموزشی را از جمله این اقدامات برشمرد.

قاسمی تاکید نمود: تقویت و استمرارهرچه بیشتر ارتباط معلمان و عوامل اجرایی مدارس با دانش آموزان و اولیا به وسیله شبکه های اطلاع رسانی داخلی و تشکیل گروه های آموزشی دانش آموزان توسط دبیران و ارائه آموزش های لازم، افزایش تعاملات و ارتباطات مدیران مدارس جهت تجربه گردانی و تبادل تجربیات مفید در بین مدارس اثر بخشی بهتری به دنبال دارد.

استان البرز 500 هزار دانش آموز و 26 هزار فرهنگی دارد.

از حدود سه هفته پیش تا به امروز 106 مشکوک و کرونایی در البرز جان باخته اند ضمن آنکه تا به امروز یک هزار و100 بیمار مشکوک و کرونایی البرز بهبود یافته اند.

اکنون 500 بیمار کرونایی و مشکوک در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش 125 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 370

به "خبرنگاران خانواده ها آموزش مجازی را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانواده ها آموزش مجازی را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید