خبرنگاران داعش یک پایگاه نظامی را در نیجریه تصرف کرد

به گزارش بازی ناتمام، تهران - خبرنگاران - منابع خبری شنبه شب گزارش دادند: عناصر وابسته به داعش یک پایگاه نظامی را در شمال شرق نیجریه به تصرف خود درآوردند.

خبرنگاران داعش یک پایگاه نظامی را در نیجریه تصرف کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تروریست های وابسته به داعش در حمله بامداد شنبه خود به شهرستان مارته در ایالت بورنو واقع در شمال شرقی نیجریه، یک پایگاه نظامی را تصرف کردند.

براساس این گزارش، صدها خانواده همزمان با تصرف این پایگاه نظامی از این منطقه فرار و به مناطق اطراف پناه بردند.

این گزارش می افزاید: مهاجمان با کامیون به این منطقه رسیدند و به پایگاه نظامی که در منطقه دریاچه چاد واقع شده حمله کردند و براساس منابع نظامی با وجود عملیات نظامی؛ اما همچنان کنترل این پایگاه در اختیار مهاجمان است.

پیش تر نیز، گروه تروریستی بوکوحرام بعد از کشته شدن 110 نفر در شمال شرق نیجریه صدها دانش آموز مدرسه ای در شمال غرب این کشور را ربود.

از سال 2009 میلادی، بیش از 20 هزار نفر در اثر خشونت های گسترده بوکوحرام که از سال 2000 در نیجریه شکل گرفته است، کشته شدند.

گروه تروریستی بوکوحرام و شاخه دیگر آن موسوم به دولت اسلامی آفریقای غربی تا به امروز هزاران نفر را در نیجریه به قتل رسانده و میلیون ها نفر دیگر را آواره کرده اند.

بوکو حرام همچنین در سال 2015 میلادی حملاتی را به کشورهای همسایه نیجریه مانند کامرون، چاد و نیجر انجام داد و دست کم دو هزار نفر در جریان حملات این گروه در منطقه دریاچه چاد کشته شدند.

سالانه صدها هزار نفر به دلیل حملات و درگیری های تروریستی در نیجریه مجبور به مهاجرت می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 923

به "خبرنگاران داعش یک پایگاه نظامی را در نیجریه تصرف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داعش یک پایگاه نظامی را در نیجریه تصرف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید