خبرنگاران مراقبین بهداشت مدارس برای مقابله با کرونا توجیه شده اند

به گزارش بازی ناتمام، تهران- خبرنگاران- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مراقبین بهداشت مدارس در خصوص ویروس کرونا کاملا توجیه شده اند و مدیران مدارس به وسیله انجمن اولیا و مربیان و برگزاری جلساتی با حضور والدین در مدارس درباره کرونا به خانواده ها اطلاع رسانی می نمایند.

خبرنگاران مراقبین بهداشت مدارس برای مقابله با کرونا توجیه شده اند

مهرزاد حمیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران اضافه نمود: در خصوص بیماری کرونا، ارتباطات خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برقرار کردیم و دستورالعمل های مشترکی تنظیم کردیم که در سامانه ها بارگذاری شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: به تمامی مدارس سراسر کشور بخش نامه مربوطه ارسال شده است. همه باید دستورالعمل ها را مطالعه و موارد را رعایت نمایند.

حمیدی گفت که چندی پیش ارتباط ویدئوکنفرانسی به همراه معاون بهداشت وزارت بهداشت، برای تمامی استان ها برقرار نموده اند که معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و معاونان سلامت استان ها در زمان پخش آن حضور داشتند. این ارتباط با سراسر کشور بود و تاکیدات لازم انجام شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش اکنون به طور کامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ است، شرایط بیماری را وزارت بهداشت رصد می نماید و هرجا که لازم باشد، در ارتباط با مسائل مدارس و اقداماتی که باید انجام گردد، در هماهنگی بین دو دستگاه در حال پیگیری هستیم.

حمیدی اضافه نمود: در استان ها به مدیران مدارس اطلاع رسانی شده است و حتی در بعضی شهرهایی که ممکن است موضوع کرونا حاد گردد، وزارت آموزش و پرورش با تصمیم شورای تامین استان و وزارت بهداشت همراه خواهد بود.

وی گفت: به طور کلی برنامه هایی در زمینه آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در دست انجام است.

وزیر آموزش و پرورش نیز پنجشنبه گذشته یکم اسفند ماه گفت که از لحظه انتشار خبر ابتلای افرادی به ویروس کرونا در کشور، با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور بارگذاری تجهیزات لازم پیشگیری از کرونا در مدارس ابلاغ شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز شنبه سوم اسفند 98 گفت که تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به 28 نفر و تعداد افراد فوت شده به 5 نفر رسید.

به گفته کیانوش جهانپور، تا این لحظه 785 فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه نماینده از مطب ها و کلینیک ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و طی روز گذشته تعداد 10 فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی داده شدند که با توجه به آمار 18 نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به 28 نفر رسید.

وی گفت: از بین 10 نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده اند.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا ادامه داد: 18 مورد مبتلای قبلی که تا روز گذشته شناسایی شده بودند نیز شامل دو مورد در استان گیلان، چهار مورد در تهران و 12 مورد در استان قم است؛ بنابراین اغلب مبتلایانی که تا به امروز شناسایی شده اند و ابتلای آنها به ویروس کرونای جدید و بیماری کووید 19 ثابت شده ساکن قم بوده یا طی روزها و هفته های گذشته به قم سفر داشته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 306

به "خبرنگاران مراقبین بهداشت مدارس برای مقابله با کرونا توجیه شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراقبین بهداشت مدارس برای مقابله با کرونا توجیه شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید