خبرنگاران وکیل آمریکایی برای تحقیق درباره امنیت بوئینگ دست به دامان کانادا شد

به گزارش بازی ناتمام، نیویورک- خبرنگاران - یک وکیل و فعال سیاسی آمریکایی به دلیل لاپوشانی واشنگتن، از دولت کانادا خواست درباره مسائل امنیت پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس تحقیق کند و مانع از سرگیری پروازهای این هواپیما گردد.

خبرنگاران وکیل آمریکایی برای تحقیق درباره امنیت بوئینگ دست به دامان کانادا شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

رالف نیدر روز سه شنبه در گفت وگو با تارنمای اکنون دموکراسی به شدت از دولت آمریکا، مقام های سازمان هوانوردی فدرال (اف ای ای) و شرکت بوئینگ به دلیل پنهان کاری درباره امنیت پرواز بوئینگ 737 مکس انتقاد کرد و گفت به دلیل بی اعتمادی به تحقیقات دولت کشورش، به نخست وزیر کانادا نامه نوشته است.

این حقوقدان و فعال سیاسی گفت در نامه ای به نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو از دولت کانادا خواسته است تا یک تحقیق مستقل درباره هواپیماهای 737 مکس انجام دهد.

وی اضافه کرد: هنگامی که همه کشورها در مارس سال جاری بوئینگ 737 مکس را زمین گیر کردند، فقط کانادا و ایالات متحده از این کار خودداری کردند. از مدیرعامل بوئینگ گرفته تا ترامپ می گفتند نگران نباشید. این هواپیما مطمئن است.

نیدر تاکید نمود: اگر کانادا سیاست منع پرواز این هواپیما را ادامه دهد، ایالات متحده به راحتی نمی تواند دوباره مکس را به پرواز در آورد زیرا پرواز در آمریکای شمالی بدون پرواز در فضای هوایی کانادا سخت خواهد بود.

به دنبال سقوط مرگبار دو فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 مکس در مالزی و اتیوپی، ده ها کشور دنیا پرواز این نوع هواپیما را در شرکت های هواپیمایی متوقف و عبور آنها را از حریم هوایی کشورهایشان ممنوع کردند.

هواپیماهای بوئینگ 737 مکس تازه ترین مدل از خط فراوری پیروز بوئینگ 737 هستند. این گروه شامل مدل های 7، 8، 9 و 10 می گردد.

براساس اطلاعات منتشر شده در تارنمای بوئینگ، مدل 737 مکس سریعترین هواپیمای فروخته شده در تاریخ این شرکت بوده است و کشورهای زیادی آن را خریده اند.

طبق گزارش سی ان ان مانی، 72 درصد هواپیماهای تحویلی بوئینگ در سال 2018 مربوط به مدل 737 بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 351

به "خبرنگاران وکیل آمریکایی برای تحقیق درباره امنیت بوئینگ دست به دامان کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وکیل آمریکایی برای تحقیق درباره امنیت بوئینگ دست به دامان کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید