خبرنگاران پوتین به بغداد دعوت شد

به گزارش بازی ناتمام، بغداد- خبرنگاران- مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق روز پنجشنبه در ملاقات ماکسیم ماکسیموف سفیر روسیه از ولادیمیر پوتین برای سفر به بغداد دعوت کرد.

خبرنگاران پوتین به بغداد دعوت شد

به گزارش دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، در این ملاقات، سفیر روسیه پیغام کتبی تبریک و دعوت نامه پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه مبنی بر سفر الکاظمی به مسکو را به نخست وزیر جدید عراق تسلیم کرد.

وی همچنین بر حمایت از عراق در شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید نمود.

الکاظمی نیز از رییس جمهوری روسیه و نخست وزیر این کشور برای ارسال پیغام های تبریک قدردانی کرد و خواهان تقویت بیشتر روابط و همکاری های نزدیک دو کشور در زمینه های سیاسی، مالی، امنیتی و فرهنگی شد.

نخست وزیر عراق همچنین در این ملاقات با دعوت از ولادیمیر پوتین برای سفر به بغداد گفت که شادمان خواهد شد به مسکو سفر کند.

الکاظمی تاکید نمود، عراق برای دستیابی به آرامش و امنیت در منطقه و تسهیل کار شرکت های روسی در زمینه نفت، گاز، برق و ایفای نقش بیشتر کمیته های مشترک میان دو کشور حساب ویژه ای روی یاری ها و نقش روسیه باز نموده است.

الکاظمی بامداد پنجشنبه گذشته به دنبال کسب رای اعتماد کابینه اش از مجلس عراق به عنوان نخست وزیر جدید عهده دار امور اجرایی این کشور شد.

وی بعد از ظهر همان روز در آیین رسمی که در کاخ نخست وزیری بغداد برگزار گردید، وظایف و مسوولیت های دولت را از سلف خود عادل عبدالمهدی بر عهده گرفت.

الکاظمی در این آیین گفت: ما سوگند خورده ایم تا از کشور محافظت کنیم؛ به شهروندان اطمینان دهیم و برای آنها پیغام بفرستیم که این دولت برای تأمین نیازهای زندگی مناسب و معقول، تلاش خواهد نمود.

دولت الکاظمی از همان شروع و ساعاتی پس از کسب رأی اعتماد مجلس، با استقبال گسترده بین المللی رو به رو شد.

از مجموع 23 وزیر؛ مجلس عراق در نشست خود به 15 وزیر رأی اعتماد داد، پنج وزیر رد شدند و تکلیف سه وزارتخانه مهم دارایی، نفت و وزارت امور خارجه به زمان دیگر موکول شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 517

به "خبرنگاران پوتین به بغداد دعوت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین به بغداد دعوت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید