خبرنگاران 1000 واحد مسکونی در زلزله گچساران خسارت دید

به گزارش بازی ناتمام، گچساران- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یکهزار واحد مسکونی در اثر زمین لرزه 5.2 ریشتری روز یکشنبه شهر دوگنبدان دچار خسارت شدند.

خبرنگاران 1000 واحد مسکونی در زلزله گچساران خسارت دید

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

حسین کلانتری در بازید از مناطق زلزله دیده گچساران اضافه کرد: این تعداد از واحدهای مسکونی در روستاها و بافت فرسوده دوگنبدان بین 10تا 40 درصد خسارت دیده اند.

وی بیان نمود: مصدومان این زلزله و پس لرزه های آن 14 نفر بوده که به صورت سرپایی درمان شده اند.

کلانتری گفت: هم اکنون بازسازی بیش از سه هزار واحد مسکونی دربافت فرسوده دوگنبدان در دست اجراست.

وی ابراز کرد: تا به امروز یکهزار و 300 واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات،رادک،لبنان،مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون بازسازی 600 واحد مسکونی در 6 محله شهر دوگنبدان در دست اجراست.

وی توضیح داد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: جمع آوری انشعاب های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه های ساختمانی و ضمانت زنجیره ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی گفت: بیش از 700 میلیارد ریال برای بازسازی واحد های مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان سال جاری در نظر گرفته شده که از این میزان 200 میلیارد ریال بلاعوض است.

زمین لرزه ای به قدرت 5.2 در مقیاس درونی زمین/ریشتر/ روز یکشنبه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور خاطرنشان کرد که این زمین لرزه ساعت 13 و 41دقیقه و ثانیه 27 روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق 10کیلومتری زمین رخ داد.

پس از این زلزله یک زمین لرزه دیگر به قدرت 2.9 در مقیاس درونی زمین شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز لرزاند.

شهر 107 هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در 157 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

25 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان ساز آنها را تهدید می نماید و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب هاست.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 478

به "خبرنگاران 1000 واحد مسکونی در زلزله گچساران خسارت دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1000 واحد مسکونی در زلزله گچساران خسارت دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید