درخواست احیای برنامه مهاجرت سرمایه گذاری میلیونرها برای ترمیم چالش های مالی کانادا !

به گزارش بازی ناتمام، حامیان مهاجرت میلیونرها به کانادا می گویند برنامه دولت فدرال برای مهاجر سرمایه گذار که پس از جنجالی شدن در دولت قبلی ملغی شد، باید به خاطر شرایط مالی ناشی از کووید-19احیا گردد.

درخواست احیای برنامه مهاجرت سرمایه گذاری میلیونرها برای ترمیم چالش های مالی کانادا !

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

انجمن سرمایه گذاری صنعت کانادا اخیرا نامه ای به بیل مورنو وزیر اقتصاد نوشت و گفت پیشنهاد می نماید که دولت فدرال برنامه ای برای جذب سرمایه گذاری های مستقیم خارجی به کانادا به وسیله یک برنامه سرمایه گذاری مهاجرت رسمی دوباره معرفی کند تا این برنامه بتواند بخشی از کوشش ها برای بازگشت از کروناویروس باشد.

وزارت مهاجرت کانادا می گوید هیچ نقشه ای برای احیای این برنامه ندارد؛ اما نامه انجمن بخشی از لابی گری طولانی مدت از سوی صنایع مهاجرت و سرمایه گذاری برای دوباره شروع کردن مهاجرت میلیونرها به کانادا است.

در مقابل منتقدان می گویند این برنامه که زمانی به طور عمده تحت تاثیر درخواستهای مهاجرتی چینی قرار داشت، مرتبط با مقرون به صرفه نبودن مسکن، سود مالیاتی پایین، کلاهبرداری و دیگر مسائل و چالش ها است.

برنامه مهاجرت سرمایه گذاری مسلما یکی از برنامه های مهاجرتی ثروت محور در سراسر دنیا بود. این برنامه بین سال های 1986 و 2014 اجرا شد و تحت آن 190 هزار مهاجر ثروتمند به کانادا مهاجرت کردند. این برنامه و یک برنامه مشابه دیگر که در کبک اجرا شد، به مهاجران با دارایی 1.6 میلیون دلار کانادا اجازه می داد ملک دائم بخرند و به جای آن یک وام 800 هزار دلاری بدون بهره به مدت پنج سال به دولت بدهند.

این برنامه مورد انتقاد شدید نهاده شد و دولت محافظه کار قبلی آن را در سال 2014 فسخ کرد. بیشتر درخواست نمایندگان از سال 2000 به بعد اهل چین بودند اما تا پیش از آن هنگ کنگی ها در صدر آن حضور داشتند. بسیاری از کاربران بعد از اخذ شهروندی از کانادا رفتند و آن هایی که ماندند درجه درآمد مهاجری ثبت کردند که باعث شد مالیات کمی پرداخت نمایند.

با استناد به یک مطالعه فدرال که در سال 2014 انجام شد، درآمد قابل اخذ مالیات متوسط که توسط نان آور اصلی در یک خانوار مهاجر میلیونر به ثبت رسید فقط 15800 دلار کانادا بود. مالیات آن ها به طور متوسط 1400 دلار در سال یا کمتر از یک پنجم مالیات متوسط یک شهروند کانادایی بود.

همچنین 65 هزار نفر دیگر درخواست ثبت نموده بودند که وقتی دولت برنامه را متوقف کرد، درخواست آن ها حذف شد. بیش از 45 هزار نفر از این افراد اهل چین بودند. کبک برنامه مهاجران میلیونر خود را سال گذشته متوقف کرد و در فرایند اعمال تغییرات اساسی در آن است.

نامه ای که انجمن نوشته می گوید برنامه جدید می تواند شامل یک بخش بدون بازگشت باشد. در نامه آمده که به طور مثال، اگر 4 هزار سرمایه گذار مهاجر طی 12 ماه آینده وارد کانادا بشوند، باید در معرض یک سرمایه گذاری اجباری یک میلیون دلاری قرار بگیرند که 800 هزار دلار آن بازپرداخت تضمینی است. به این ترتیب 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در اقتصاد کشور انجام می گیرد و یک میلیارد دلار هم پول رایگان به اقتصاد تزریق می گردد.

انجمن گفت حالا شرایط مالی کشور نسبت به موقعی که برنامه متوقف شد، بسیار متفاوت است.

در نامه آمده: برنامه تغییر داده شده می تواند نقش مهمی برای کانادا در تامین سرمایه و تغییر جهت سرمایه گذاری های مستقیم خارجی داشته باشد چون دیدگاه سرمایه گذاران به خاطر پاندمی عوض شده و ساختار دنیای تجارت در سال های آینده تغیر می نماید.

روز بیستم ماه مه وزارت مهاجرت، فرانسوی سازی و یکپارچه سازی کبک خاطرنشان کرد که هیچ درخواست جدیدی تحت برنامه مهاجرت سرمایه گذاران قبول نمی گردد و این اتفاق حداقل تا آوریل 2021 نخواهد افتاد. مسئولان فدرال مشغول کار روی درخواست های جمع شده از سال ها پیش هستند و تا به حال 19400 مهاجر توسط کبک پذیرفته شده اند.

هنوز تعیین نیست مهاجران جدیدی که درخواست خود را ثبت نموده اند اهل کدام کشورها هستند اما 2159 درخواست دهنده دیگر از جمله 1355 نفر از چین در حال حاضر در فرایند آنالیز توسط کبک قرار دارند. دولت کبک تخمین می زند که دریافت اجازه ورود به کشور توسط این افراد حدود 62 ماه دیگر طول بکشد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 664

به "درخواست احیای برنامه مهاجرت سرمایه گذاری میلیونرها برای ترمیم چالش های مالی کانادا !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست احیای برنامه مهاجرت سرمایه گذاری میلیونرها برای ترمیم چالش های مالی کانادا !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید