دیوار مرزی دردسرساز ترامپ

به گزارش بازی ناتمام، گروه جهان - بالاخره دیوار مرزی امریکا - مکزیک کار دست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا داد و روز جمعه به وقت واشنگتن قضات یک دادگاه استیناف درباره بودجه این دیوار حکم داده و اعلام کردند، ترامپ به طور غیرقانونی 2.5 میلیارد دلار از بودجه ساخت و ساز ارتش را به این دیوار اختصاص داده است.

دیوار مرزی دردسرساز ترامپ

به گزارش الجزیره، به موجب رأی موافق دو قاضی و رأی مخالف یک قاضی دادگاه استیناف، ترامپ، اختیار انتقال خودسرانه 2.5 میلیارد دلار از بودجه ارتش به ساخت دیوار مرزی امریکا - مکزیک را نداشته و تنها کنگره است که صلاحیت دارد درباره انتقال و جابه جایی بودجه ها تصمیم گیری کند. این دادگاه همچنین حکم داده است که ساخت دیوار جزو تهدیدهای زیست محیطی به شمار می رود. تابستان گذشته دیوان عالی امریکا با یک رأی گیری کاملاً ایدئولوژیک 5 بر 4 (5 قاضی جمهوریخواه در مقابل 4 قاضی دموکرات) رأی به بلامانع بودن انتقال بودجه پنتاگون به بخش ساخت دیوار مرزی داده و همین مسأله راه را برای ترامپ هموار کرده بود.

ساخت دیوار مرزی یکی از وعده های انتخاباتی سال 2016 ترامپ بود و او پس از روی کار آمدن تلاش های بسیاری برای اجرایی کردن این طرح انجام داد و بودجه های هنگفتی را برای ساخت این دیوار از کنگره درخواست کرد اما پس از آنکه مجلس نمایندگان به این تقاضاهای بودجه ای پاسخ نداد، ترامپ با بهانه تهدید امنیت ملی از بودجه ارتش برای اجرای وعده انتخاباتی خود استفاده کرد. رئیس جمهوری امریکا در روزهای اخیر هم به آریزونا سفر کرد و مقابل بخش های ساخته شده دیوار مرزی عکس تبلیغاتی گرفت تا بهره لازم را برای انتخابات 2020 ببرد اما حالا با رأی دادگاه استیناف این نمایش تبلیغاتی می تواند به ضرر ترامپ باشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 575

به "دیوار مرزی دردسرساز ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار مرزی دردسرساز ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید