روش های دیگری به جای حذف کنکور سراسری وجود دارد خبرنگاران

به گزارش بازی ناتمام، معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در کشور ما رقابت برای بعضی جایگاه های خاص در کشور، حدود 700، 800 داوطلب است. در چنین شرایطی باید به جای بسته حذف از روش های دیگر استفاده کرد.

روش های دیگری به جای حذف کنکور سراسری وجود دارد خبرنگاران

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره حذف آزمون سراسری گفت: در بحث تحصیلات تکمیلی قاعدتا دانشگاه ها شرایط پذیرش دانشجویان بدون برگزاری آزمون سراسری را دارند؛ بنابراین می گردد شرایط را ساماندهی کرد؛ اما بحث مهم پذیرش در مقطع کارشناسی است. از آنجایی که یک رقابت در بعضی از رشته های خاص وجود دارد، همچنان حذف به معنای واقعی کلمه کار مسئله ای خواهد بود.

وی ادامه داد: کشور های دیگر چنین داوطلبانی را ندارند که ما بخواهیم از آن ها الگو برداری کنیم. زیرا در کشور ما رقابت برای بعضی جایگاه های خاص در کشور، حدود 700، 800 داوطلب است. در چنین شرایطی باید به جای بسته حذف از روش های دیگر استفاده کرد. به عنوان مثال به جای برگزاری یک دوره آزمون سراسری در سال، می توان آزمون را درچند دوره برگزار کرد. از طرفی می گردد اثر پذیری نمره داوطلب در آزمون سراسری برای پذیرش در دانشگاه، بخشی از پذیرش باشد و موارد دیگر نیز در آن دخالت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1068

به "روش های دیگری به جای حذف کنکور سراسری وجود دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های دیگری به جای حذف کنکور سراسری وجود دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید