زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 99؛ واریز 2 یارانه دیگر در هفته پیش رو

به گزارش بازی ناتمام، یارانه نقدی اردیبهشت 99 روز شنبه 20 اردیبهشت ماه 99 به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد.

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 99؛ واریز 2 یارانه دیگر در هفته پیش رو

به گزارش ایلنا، یک صد و یازدهمین مرحله یارانه نقدی ساعت 24 روز شنبه 20 اردیبهشت ماه 99 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه های گذشته 45 هزار و 500 تومان است.

لازم به ذکر است؛ بحث پرداخت یارانه نقدی و مبلغ آن با یارانه معیشتی ارتباطی ندارد و هرکدام در زمان مربوط به خود پرداخت می شوند.

واریز 2 یارانه در هفته آینده

در هفته پیش رو قرار است دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز گردد.

صد و دوازدهمین مرحله یارانه نقدی فرداشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد.

براساس اعلام سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه، تعداد کسانی که هر ماه یارانه نقدی می گیرند 78 میلیون نفر معادل 24 میلیون خانوار است.

مبلغ واریز یارانه نقدی که از اواخر دهه 1380 شروع شده تغییری ننموده و همان 45 هزار و 500 تومان به ازای هر فرد است.

در بودجه امسال مصوب شد که یارانه سه دهک بالای درآمدی از لیست دریافت نمایندگان یارانه نقدی حذف گردد و مسئولیت شناسایی این افراد نیز به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

به نظر می رسد با شرایطی که شیوع بیماری کرونا برای مشاغل و اقتصاد به وجود آورده است حذف این سه دهک یا انجام نگردد یا برای چند ماه دیگر نیز به تعویق بیافتد، زیرا دولت طی چند ماهه اخیر سیاست های حمایت از معیشت خانوار های کشور را مد نظر قرار داده است.

واریز احتمالی یارانه کرونا برای سه میلیون نفر

ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال به تعطیلی کشاند و بسیاری از مشاغل متحمل ضرر شدند.

اولین بسته حمایتی دولت یارانه کرونا است که طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، یاری بلاعوض 200 تا 600 هزار تومانی برای سه میلیون نفر از خانواده هایی که شناسایی شده اند و از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند در چهار نوبت واریز می گردد.

یارانه کرونا به خانواده های یک نفره 200 هزار تومان؛ دو نفره، 300 هزار تومان؛ سه نفره، 400 هزار تومان؛ چهار نفره، 500 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 600 هزار تومان پرداخت می گردد.

مرحله اول این یارانه در هفته سرانجامی اسفند ماه و مرحله دوم آن در روز 30 فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار این سه میلیون نفر واریز شد.

همچنین در اولین روز اردیبهشت ماه، برای این سه میلیون نفر که یارانه کرونا دریافت می نمایند، بسته حمایتی ماه رمضان واریز شد که به نحوی یارانه کرونا را پنج مرحله ای کرد.

از آن جایی که مراحل اول و دوم یارانه کرونا در روز های سرانجامی دو ماه گذشته واریز شده است، احتمالا مرحله سوم آن در هفته پیش رو به حساب این سه میلیون نفر واریز گردد.

گروه های مشمول دریافت مرحله دوم وام کرونا

همچنین وام یک میلیون تومانی به همه سرپرستان 24 میلیون خانوار یارانه بگیر تعلق گرفت که به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تا به حال 20 میلیون خانوار آن را دریافت نموده اند و قرار است واریزی ها تا سرانجام اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

همچنین مقرر شده است که وام یک میلیون تومانی کرونا دو مرحله ای گردد.

به گفته حسین مرزایی، سخنگو تسهیلات حمایتی کرونا در مورد گروه هایی که مشمول دریافت مرحله دوم وام می شوند، گفت: گروه اول، کارگران ساختمانی هستند که اطلاعات این گروه را سازمان تامین اجتماعی به وزارت کار اعلام می نماید؛ گروه دوم رانندگان و دستفروشان هستند که وزارت کشور معرفی می نماید و اتاق اصناف ایران کارگرانی که با شیوع ویروس کرونا بیکار یا متحمل ضرر شده اند و بیمه نیستند را به عنوان گروه سوم شناسایی و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می نمایند.

به گفته وی مبلغ به خانوار های یک نفره مرحله دوم وام کرونا تعلق نمی گیرد، خانوار های دو و سه نفره 500 هزار تومان و گروه سوم یک میلیون دیگر دریافت خواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 508

به "زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 99؛ واریز 2 یارانه دیگر در هفته پیش رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 99؛ واریز 2 یارانه دیگر در هفته پیش رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید