ساخت محصولات نانویی مقابله با کرونا در کوبا

به گزارش بازی ناتمام، دانشمندان کوبایی با استفاده از فناوری نانو پیروز به تولید چندین محصول برای مقابله با این ویروس همه گیر شدند.

ساخت محصولات نانویی مقابله با کرونا در کوبا

معرف های مبتنی بر فناوری نانو برای استخراج مغناطیسی آر.ان.ای RNA یکی از این دستاوردها است که بیانگر عزم ملی کوبا برای دستیابی به حاکمیت فناوری و جایگزینی واردات گران قیمت برای شناسایی بیماری کرونا است.

به گزارش روز دوشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر آنجلینا دیاز گارسیا مدیر مرکز مطالعات پیشرفته کوبا در این زمینه توضیح داد که این معرف آزمایشگاهی اجازه استخراج ماده ژنتیکی را می دهد که یک مرحله اساسی در فرآیندهای آزمایش پی سی آر است.

وی گفت: این محصول توسط موسسه پزشکی تروپیکال پدرو کوری تأیید شده و دارای تطابق با معرف های وارداتی به کوبا است، این محصول نیازی به سرمایش ندارد و همچنین با الزامات سازمان تنظیم مقررات دارو و تجهیزات پزشکی جمهوری کوبا(CECMED) مطابقت دارد.

دکتر دیاز گارسیا گفت که تعهد ساخت کیت در حدود 20 هزار استخراج روزانه برای سال جاری میلادی است و در تولید این محصول، مراکز مختلفی دخالت دارند که شامل چندین موسسه و همچنین کارگران خود اشتغال است.

تا به امروز کوبا پیروز به تولید ادوات نمونه برداری، وسیله حمل و نقل و انتقال نمونه های جمع آوری شده و اکنون این معرف های مربوط به تشخیص کرونا دستاورد جدیدی است.

دکتر رولاندو پرز رودریگز مدیر علوم و نوآوری (BioCubaFarma) تأیید کرد که ایده اصلی در این راستا، راه اندازی سیستم کامل تشخیص کرونا است.

این محقق توضیح داد: ظرفیت های جدید نه تنها برای کووید 19 بلکه برای هر بیماری با منشأ ویروسی، باکتریایی، بیماری های مزمن غیر قابل انتقال از جمله سرطان مناسب است.

وی افزود: هر آنچه برای تشخیص مولکولی مورد نیاز است در کوبا تولید می شود و تا سال 2022، کوبا از تمام این فناوری برخوردار است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 945

به "ساخت محصولات نانویی مقابله با کرونا در کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت محصولات نانویی مقابله با کرونا در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید