صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان 47 درصد رشد داشت

به گزارش بازی ناتمام، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: 420 میلیون و 779 هزار و 857 دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از بازارچه های مرزی این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد رشد را نشان می دهد.

صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان 47 درصد رشد داشت

به گزارش از ، روابط عمومی استانداری ؛ مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان 286 میلیون و 18 هزار و 556 دلار گزارش شده بود.

او عمده اقلام صادراتی از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان را در سالجاری مصالح ساختمانی، خواروبار، میوه و صیفی جات عنوان نمود.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به واردات کالا گفت: سال گذشته واردات به وسیله بازارچه های مرزی استان 6 میلیون و 841 هزار و 818 دلار بوده که در سالجاری این رقم به 23 میلیون و 242 هزار و 48 دلار رسید.

او گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن 12 بازارچه مرزی دائم و موقت می تواند نقش موثری در بهبود اقتصاد مردم منطقه داشته باشد.

میر بیان نمود: رویکرد و نگاه استاندار سیستان و بلوچستان استفاده بهینه از ظرفیت های بازارچه های مرزی بر پایه سالم سازی، شفاف سازی و هدفمند کردن فعالیت آن است.

او با اشاره به واردات کالا های اساسی از بندر چابهار گفت: این بندر اقیانویسی کشور هم اینک دوران طلایی خود را سیر می نماید به طوریکه در چهار ماه آینده بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن کالای اساسی به وسیله این بندر وارد کشور می گردد.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان تاکید نمود: بندر چابهار به عنوان استراتژیکی ترین بندر کشور از صندلی مهمی برخودار است که تخلیه و بارگیری این میزان کالا یکی از بی سابقه ترین عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر خواهد بود.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 77

به "صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان 47 درصد رشد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان 47 درصد رشد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید