طالبان ادعای روزنامه آمریکایی درباره ارتباط با روسیه را تکذیب کرد

به گزارش بازی ناتمام، سخنگوی طالبان ادعای نیویورک تایمز درباره ارتباط این گروه با روسیه در افغانستان را تکذیب کرد و آن را بی اساس خواند.

طالبان ادعای روزنامه آمریکایی درباره ارتباط با روسیه را تکذیب کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، طالبان گزارش یک روزنامه آمریکایی درباره ارتباط این گروه با روسیه در افغانستان را تکذیب کرد.

روزنامه نیویورک تایمز روز آدینه در گزارشی مدعی شد یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه شبه نظامیان طالبان را برانگیخته تا علیه نیروهای ائتلاف بین المللی تحت راهنمایی آمریکا در افغانستان، عملیات انجام دهد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این گزارش نیویورک تایمز ضمن رد این ادعا گفت که طالبان چنین ارتباطی با یک واحد جاسوسی کشوری دیگر نداشته و این گزارش صحت ندارد.

مجاهد به نیویورک تایمز گفت: چنین ارتباطی با هیچ کدام از سرویس های اطلاعاتی نداریم و این (ادعاها) برای بدنام کردن طالبان است.

وی اضافه نمود: (ادعای) معامله های این چنینی با سرویس اطلاعاتی روسیه بی اساس است. کشتن و ترورهای هدفمند ما از سال ها پیش وجود داشته و ما از منابع خود این اقدامات را صورت دادیم. این موضوع پس از توافق با آمریکایی ها تغییر نموده؛ جان آنها تضمین شده است و ما به آنها حمله نمی کنیم.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان آمریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام نموده است.

نیویورک تایمز مدعی شد که این استخدام برای ترور نیروهای آمریکایی در حالی انجام شده که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت آمریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، انتها دهد.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت که مقامات آمریکایی این یافته ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این رابطه تحریم هایی را علیه روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تا به امروز هیچ اقدامی در این رابطه ننموده است.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 568

به "طالبان ادعای روزنامه آمریکایی درباره ارتباط با روسیه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان ادعای روزنامه آمریکایی درباره ارتباط با روسیه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید