لبنان، ملاقات نمایندگان فرانسه با میشل عون، تأکید دیاب بر ضرورت تشکیل سریع دولت

به گزارش بازی ناتمام، نمایندگان فرانسوی مجلس اروپا که به بیروت آمده اند با رئیس جمهور لبنان ملاقات کردند.

لبنان، ملاقات نمایندگان فرانسه با میشل عون، تأکید دیاب بر ضرورت تشکیل سریع دولت

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره، ساعاتی قبل هیئتی از نمایندگان فرانسه در مجلس اروپا به منظور اطلاع از شرایط و تحولات اخیر لبنان و ملاقات با میشل عون رئیس جمهوری این کشور وارد بیروت شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منابع سیاسی لبنان گزارش دادند که میشل عون با ساختار و گزینه های پیشنهادی سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان برای تشکیل دولت و تصدی پست های وزارتی مخالفت نموده است.

از سوی دیگر محافل نزدیک به حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان اظهارات مطرح شده در نشست اخیر شورای عالی دفاع مبنی بر اینکه دولت پیشبرد امور باید اداره کشور را به شکل کامل در دست داشته باشد انکار و اعلام کردند این اظهارات، تفسیری اشتباه است.

به همین دلیل دیاب تأکید کرد که برای سعد حریری در تشکیل دولتی کارآمد برای خروج کشور از بحران آرزوی موفقیت دارد؛ چراکه وجود دولت اصلی برای اداره کشور طبیعتاً بهتر از ادامه مأموریت دولت پیشبرد امور است، به ویژه در شرایطی که کشور احتیاج به تصمیم گیری های اساسی و اعتماد به گزینه های بلندمدت برای مقابله با بحران های سخت خود دارد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تأکید کرد که از صندلی فعلی خود دریاست دولت موقت راضی نیست و امیدوار است به زودی این صندلی را ترک کند؛ چرا که احساس می نماید به نوعی گرفتار شده است و نمی تواند تصمیمات ضروری اتخاذ کند.

منابع نزدیک به حسان دیاب گزارش دادند که او مسئولیت های خود را همچنان به شکل کامل انجام می دهد و هر هفته چندین بار برای پیگیری پرونده ها و شرکت در جلسات به کاخ نخست وزیری می آید.

این منابع تأکید کردند که وزرای دولت پیشبرد امور نیز به شکل مستمر به دفاتر خود رفت و آمد می نمایند و وظایفشان را انجام می دهند؛ بنابراین می توان گفت که اقدامات دولت موقت دیاب در حال حاضر شاید بهتر از بعضی دولت های اصلی قبلی باشد و مطمئناً نمی توان مسئولیت پذیری کنونی وی را با کوتاهی سایر نخست وزیران مستعفی لبنان در دوره های قبل مقایسه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 792

به "لبنان، ملاقات نمایندگان فرانسه با میشل عون، تأکید دیاب بر ضرورت تشکیل سریع دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، ملاقات نمایندگان فرانسه با میشل عون، تأکید دیاب بر ضرورت تشکیل سریع دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید