لیبی، کشته شدن 3 شبه نظامی حفتر در حملات دولت طرابلس، آمار بیماران کرونایی افزایش یافت

به گزارش بازی ناتمام، دولت طرابلس از چهار حمله هوایی علیه نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر مستقر در پایگاه هوایی الوطیه واقع در جنوب غرب پایتخت این کشور اطلاع داد.

لیبی، کشته شدن 3 شبه نظامی حفتر در حملات دولت طرابلس، آمار بیماران کرونایی افزایش یافت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط -لیبیا اتاق عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی با انتشار بیانیه ای گفت: نیروی هوایی این دولت چهار بار به پایگاه هوایی الوطیه واقع در 140 کیلومتری جنوب غربی طرابلس حمله کرد و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: در این حملات محل تجمع نیروهای وابسته به حفتر و تسلیحات و جنگ افزارهای آنان هدف قرار گرفتند.

در همین حال، شبکه های اجتماعی نزدیک به حفتر نوشتند: در حمله جنگنده های دولت وفاق ملی به پایگاه هوایی الوطیه سه نفر از نیروهای ارتش ملی لیبی جان خود را از دست دادند.

الوطیه عظیم ترین پایگاه هوایی درغرب طرابلس که تا نزدیک مرز تونس وسعت دارد. این پایگاه از 6 سال پیش تا به امروز تحت تصرف نیروهای وابسته به حفتر بوده و این پایگاه مرکز فرماندهی این نیروها در غرب لیبی به شمار می رود.

اتاق عملیات آتش فشان خشم در بیانیه دیگری گفت: نیروهای وابسته به حفتر منازل مسکونی اطراف فرودگاه معیتیقه (حومه طرابلس) هدف موشک باران خود قرار دادند که به تعدادی از خانه های مردم خسارت وارد شد.

از سوی دیگر سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی گفت: نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی با 20 موشک شهر ترهونه واقع در 80 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس را هدف قرار دادند.

سرتیپ احمد المسماری توضیح داد: تمام این موشک ها بر روی خانه شهروند فرود آمد و خسارت هایی به آنان وارد شد.

وی از دفتر نمایندگی سازمان ملل در لیبی خواست به وظیفه خود در این زمینه عمل کند و گفت: این ارتش پاسخ قاطعانه به چنین حملاتی خواهد داد.

با وجود اینکه حفتر و دولت طرابلس با برقراری آتش بس به منظور مبارزه با ویروس کرونا موافقت نموده اند اما دوطرف همچنان به درگیری های خود ادامه می دهند.

افزایش بیماران کرونایی

خبر دیگری از لیبی حاکیست، مرکز ملی مبارزه با ویروس کرونا در لیبی گفت: با ابتلای یک نفر دیگر به ویروس کرونا شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به 61 نفر رسید که از این تعداد دو نفر جان خود را از دست داده و 15 نفرهم بهبود یافته اند.

مقامات بهداشتی کشورهای شمال آفریقا معتقدند : ویروس کرونا به وسیله مسافران اروپایی به این منطقه وارد شده است لذا با مشاهده این ویروس در کشور خود مقررات سختگیرانه ای را اعمال کردند که از جمله آنها می توان به بستن تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعات عمومی، محدودیت های شدید در رفت و آمد شهروندان و اعمال مقررات قرنطینه خانگی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 473

به "لیبی، کشته شدن 3 شبه نظامی حفتر در حملات دولت طرابلس، آمار بیماران کرونایی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، کشته شدن 3 شبه نظامی حفتر در حملات دولت طرابلس، آمار بیماران کرونایی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید