مرگ بانوی کوهنورد در اثر سقوط از کوهستان سبلان

به گزارش بازی ناتمام، یک بانوی کوهنورد دوشنبه بیستم مرداد در اثر سقوط از کوهستان سبلان در شهرستان مشگین شهر جان باخت.

مرگ بانوی کوهنورد در اثر سقوط از کوهستان سبلان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، رییس فوریت های پزشکی مشگین شهر دوشنبه 20 مرداد گفت: این کوهنورد 41 ساله از ارتفاع بیش از 50 متری در دامنه های سبلان سقوط کرده بود. به محض دریافت گزارشی مبنی بر سقوط این کوهنورد در بالادست قوتورسویی عوامل فوریت های پزشکی مستقر در پایگاه اورژانس فخرآباد در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شدند که متاسفانه مصدوم در همان لحظه اول برخورد با زمین جان خود را از دست داده بود.

حسن محمد اوغلی افزود: جسد این کوهنورد برای انجام تشریفات قانونی به سردخانه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مشگین شهر منتقل شد.

قله4811 متری سبلان در 25 کیلومتری جنوب مشگین شهر، استان اردبیل واقع شده و هر سال پذیرای بیش از 100 هزار کوهنورد داخلی و خارجی است. سبلان به خاطر آبگرم های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است. همچنین برخی کوه سبلان را محل ظهور و زیست زرتشت می دانند و از این نظر مکانی مقدس و مورد احترام است که حتی در میان بومیان و عشایر منطقه به نام آن قسم یاد شود. برای این کوه بزرگ 60 کیلومتر طول و 45 کیلومتر پهنا تخمین می زنند و وسعت تقریبی آن نزدیک به 6 هزار کیلومتر مربع است. کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان مشهور است و 2 قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند. امتداد کوه سبلان شرقی ـ غربی است و از شرق و شمال و جنوب کوهی به نام قوشه داغ آن را به رشته کوه ارسباران متصل می کند. در بالاترین نقطه کوه سبلان دریاچه ای در حد یک هکتار در نوک قله و در محل فوران گدازه شکل گرفته که تنها سه ماه از فصل تابستان آب آن ذوب شده و در مابقی ایام سال یخ می بندد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 650

به "مرگ بانوی کوهنورد در اثر سقوط از کوهستان سبلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بانوی کوهنورد در اثر سقوط از کوهستان سبلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید