مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

به گزارش بازی ناتمام، شروع تاریخچه و حیات شهر لیون را باید در تپه های فورویرر و در بقایای شهر باستانی لاگدوموم که به معنای شهر روشنایی است، جستجو کنیم. به رسم و رسوم قدیمی این شهر هر روز عصر در بیش از صد نقطه این شهر طبق رسمی قدیمی، چراغ هایی روشن می گردد. امروزه در این شهر معماری عصر رنسانس بیش از همه شهر های فرانسه قابل مشاهده است. در اواخر قرن 15 میلادی شهر لیون که به واسطه بازارهای عظیم و صنعت ابریشمی خود همانطور که گفتیم، مشهور شده بود، به همین علت تبدیل به شهری پر هوادار و محل تجمع تجار و جویندگان مدرنیته شده بود.

مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

زبان مردم در لیون مثل دیگر مناطق کشور فرانسه، فرانسوی است اما این نکته را از ما به یادگار داشته باشید که اگر به لیون سفر کردید و زبان فرانسه هم بلد نبودید، بالاخره به مشکل برخواهید خورد زیرا، در لیون خیلی ها خود را تنها به زبان فرانسوی متعهد می دانند و بر روی این زبان کاملا تعصب دارند. می دانید جای سخت ماجرا کجاست؟ این که در این شهر همه علائم و تابلوها به زبان فرانسوی هستند. البته این را هم بگوییم که مردم لیون خیلی مسرور می شوند که شما به عنوان یک جهانگرد با آن ها به زبان فرانسه صحبت کنید و بهتر با شما ارتباط می گیرند.

کلیسای نوتردام تنها ان کلیسای معروف پاریس نیست. در شهر لیون نیز کلیسای نوتردام دی فوریه قرار گرفته است که با فاصله بسیار زیادش از رودخانه، یکی از جالب ترین جاذبه های امروزی شهر لیون شده است. بنای این کلیسا به خاطر قسم مردم فرانسه برای حفاظت از خاکشان در زمان جنگ با پروس ساخته شد.

منبع مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1317

به "مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید