هوش مصنوعی ان ویدیا به جنگ کرونا می رود

به گزارش بازی ناتمام، شرکت ان ویدیا میخواهد از ابزار هوش مصنوعی خود در نبرد با ویروس کرونا بهره بگیرد. این ابزار برای تسریع در تحقیق و پژوهش در این زمینه به کار گرفته می گردد.

هوش مصنوعی ان ویدیا به جنگ کرونا می رود

ان ویدیا که یکی از بزرگترین سازندگان پردازنده های گرافیکی در دنیا است، برای نبرد با کرونا به کنسرسیوم پردازش باکیفیت بالا پیوسته و اعلام نموده قابلیت ها و امکانات خود در حوزه سخت افزاری و هوش مصنوعی را در اختیار محققانی قرار می دهد که کوشش می نمایند برای نابودی ویروس کرونا واکسن فراوری نمایند.

این شرکت 30 ابررایانه خود را در اختیار پژوهشگران گذاشته که مجموع توان محاسباتی آنها به 400 پتافلاپ در ثانیه می رسد. این ابررایانه ها مجهز به ابزار متنوع هوش مصنوعی بوده و می توانند میلیون ها محاسبه را طی مدت کوتاهی انجام دهند.

پیش از این قرار بود از این ابررایانه ها برای یاری به ناسا به منظور اعزام فضانورد به کره ماه استفاده گردد. اما با شیوع گسترده ویروس کرونا، ابررایانه های مذکور برای مدل سازی های پزشکی، یاری به تشخیص سریع این بیماری و ساخت واکسن مورد استفاده قرار می گیرند. تعداد کل پردازنده های گرافیکی موجود در این ابررایانه ها به 27 هزار عدد می رسد.،مهر

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 432

به "هوش مصنوعی ان ویدیا به جنگ کرونا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی ان ویدیا به جنگ کرونا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید