پرداخت یاری معیشتی به مردم از محل اعتبارات 75 هزار میلیارد

به گزارش بازی ناتمام، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی به حدود 10میلیون سرپرست خانوار که درآمد ثابت ندارند، از محل همان اعتبارات 75 هزار میلیارد تومانی اختصاصی نظام بانکی برای مقابله با آثار کرونا است. برای حفظ ثبات اقتصادی و جلوگیری از انحراف از هدف تورمی، علی رغم احتیاج به منابع اقتصادی جهت تأمین احتیاجهای معیشتی مردم، بانک مرکزی چاره ای جز ادامه سیاست های انضباطی خود و عدم انبساط جدید پولی ندارد.

پرداخت یاری معیشتی به مردم از محل اعتبارات 75 هزار میلیارد

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت کنترل نقدینگی و تورم ،یاری های دیگری نیز که از سوی دولت و مجلس محترم برای معیشت مردم درنظر گرفته می گردد، به این نکته مهم توجه داشته اند و به منابعی غیر از منابع بانک مرکزی، برای تأمین آن، تکیه می نمایند. بانک مرکزی درخصوص کنترل تورم حداکثر کوشش خود را به عمل آورده و از تمام ابزارهای لازم استفاده خواهد نمود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در آذرماه که برای کنترل شیوع بیماری کرونا بعضی از مشاغل تعطیل می شوند، شعب بانک ها باحداکثر نصف تعداد کارکنان فعالیت خواهند داشت. ضمن قدردانی از کوشش های فداکارانه تمام همکاران بانکی درشعب بانک ها، تمهیدات لازم برای کاهش ضرورت حضور مشتریان در شعب، براساس دستور العمل های ابلاغی، پیش بینی شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 817

به "پرداخت یاری معیشتی به مردم از محل اعتبارات 75 هزار میلیارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت یاری معیشتی به مردم از محل اعتبارات 75 هزار میلیارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید