پیشنهاد اندیشکده انگلیسی: دولت های جهان شکایت نمایند و از چین به خاطر کرونا غرامت بخواهند

به گزارش بازی ناتمام، اندیشکده بریتانیایی ضرر مالی این کشور از ناحیه ویروس کرونا را 351 میلیارد پوند تخمین زده است.

پیشنهاد اندیشکده انگلیسی: دولت های جهان شکایت نمایند و از چین به خاطر کرونا غرامت بخواهند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یک اندیشکده در بریتانیا به دولت این کشور و دیگر دولت های دنیا توصیه نموده به خاطر آنچه که پنهانکاری دولت چین در اعلام به موقع خطرات ویروس کرونا و نقض معاهده مراقبت بهداشتی بین المللی خوانده، از دولت چین به محاکم بین المللی شکایت نموده و درخواست دریافت غرامت نمایند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت دیلی میل، اندیشکده سیاست خارجی انجمن هنری جکسون در این گزارش که قرار است فردا (دوشنبه) منتشر کند، می گوید شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت چین مسئولیت های خود در چارچوب معاهده مراقبت های بهداشتی بین المللی را نقض نموده است و به همین خاطر مستوجب تعقیب قضایی و پرداخت غرامت است.

در این گزارش 10 راه حل قانونی به کشورهای دنیا از جمله بریتانیا پیشنهاد داده تا بتوانند علیه چین در محاکم بین المللی طرح دعوا نمایند، که از حمله این راه حلها طرح دعوا علیه دولت چین در دادگاه لاهه و نیز شکایت علیه دولت پکن در محاکم و مجامعی چون سازمان ملل و دیوان بین المللی دادگستری یا سازمان تجارت دنیای است.

این گزارش در حالی منتشر شده که همزمان 15 تن از اعضای حزب محافظه کار بریتانیا (4 وزیر سابق کابینه و 11 نماینده مجلس بریتانیا) با ارسال نامه ای به دولت بوریس جانسون از او خواسته اند در رابطه دولت بریتانیا با چین تجدید نظر کند.

در این نامه آمده: مقررات بین المللی مراقبت بهداشتی که از نظر قانونی الزام آور است، کشورهای دنیا را ملزم می سازد تا در زمان همه گیری های بالقوه اطلاعات کاملی ارائه دهند. تخطی از این مقررات باعث شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا شد و به لحاظ بهداشتی و مالی پیامدهای بسیار جدی برای کشورهای دنیا داشته است. زمانی که این بحران برطرف گردد ما از دولت انگلیس می خواهیم تا درباره روابط گسترده مان با چین تجدیدنظر کند. ما به مرور زمان اجازه دادیم تا هر چه بیشتر به چین وابسته شویم و در اتخاذ یک دیدگاه استراتژیک درباره اقتصاد بلندمدت و نیازهای فنی و امنیتی انگلیس ناکام بوده ایم.

بر اساس گزارش این اندیشکده بریتانیایی نخستین تحقیقات جامع درباره تاثیر مالی شیوع دنیای ویروس کرونا نشان می دهد که گروه 7 کشور صنعتی دنیا از ناحیه شیوع این ویروس متحمل یک ضرر 3.2 تریلیون دلاری شده است که اگر دولت چین از همان ابتدای نشانه های شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته میلادی نسبت به آن صریح و صادق می بود، از این ضرر جلوگیری به عمل می آمد.

این گزارش مبلغ غرامت بریتانیا را نیز 351 میلیارد پوند ارزیابی نموده که شامل هزینه های دولت برای سیاست های تامین و جبران ضررهای اقصادی و نیز هزینه های خدمات بهداشتی تحمیل شده به نظام سلامت همگانی بریتانیا (NHS) است.

در بخش نتیجه گیری این گزارش تحت عنوان غرامت ویروس کرونا: ارزیابی مقصر بودن بالقوه چین و راه های واکنش حقوقی آمده: حزب کمونیست چین (CCP) کوشش کرد تا اخبار بد را در داخل و خارج از این کشور پنهان کند...در حال حاضر دولت چین با ایجاد یک کمپین پیچیده اطلاعات نادرست، در کوشش است تا دنیا را متقاعد کند که مقصر این بحران نیست و حتی کل کشورهای دنیا باید به خاطر تمام کارهایی که چین انجام داده است، قدردان این کشور باشند. حقیقت این است که چین مسئول ویروس کروناست و اگر ادعاهای حقوقی علیه چین مطرح گردد ممکن است این کشور موظف به پرداخت غرامتی برابر با تریلیون ها پوند گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 425

به "پیشنهاد اندیشکده انگلیسی: دولت های جهان شکایت نمایند و از چین به خاطر کرونا غرامت بخواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اندیشکده انگلیسی: دولت های جهان شکایت نمایند و از چین به خاطر کرونا غرامت بخواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید