پیش بینی بورس امروز، تداوم سبزپوشی بازار؟

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران : درحالی که از دیروز فرایند بازگشت امیدوارکنند بوده، امروز نیز با بحث پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله انتظار افزایش تقاضا در گروه های پالایشی نیز بالاست.

پیش بینی بورس امروز، تداوم سبزپوشی بازار؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای بورس، فرایند معاملات در بازار روز گذشته علاوه بر اینکه شاخص را بعد از مدت ها سبزپوش کرد، خیال سهامداران را از این بابت که شاخص کل ریزش بیشتری نخواهد داشت، تا حدودی راحت کرد. قیمت آخرین معامله اغلب نمادها نسبت به قیمت پایانی بالاتر بود و در نتیجه امروز نیز انتظار می رود سبزپوشی بازار ادامه یافته و سهامداران با خیال آسوده به تعطیلات بفرایند. از اواسط این هفته، حقوقی ها به حمایت از بازار پرداختند و از روز گذشته، حقیقی ها صدرنشین صفوف خرید بودند، در نتیجه می توان این فرایند را برای معاملات امروز نیز انتظار داشت.

بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پالایشی دوم (پالایش) آغاز شد. واحدهای این صندوق از امروز به مدت دو هفته و تا 19 شهریورماه ادامه خواهد داشت. سقف میزان پذیره نویسی در دو صندوق دارایکم و پالایش 500 واحد است و همانند دارایکم، هر واحد این صندوق با قیمت 10 هزار تومان قابل پذیره نویسی است.

در نتیجه کاری که تا چند هفته پیش سازمان خصوصی سازی آن را نشدنی و غیرممکن دانسته و سرآغاز اصلاح حدود 24 درصدی شاخص کل شده بود، حالا عملی شده است. با توجه به پیش زمینه ذهنی سهامداران نسبت به عرضه صندوق دارا یکم و فرایندی که نمادهای بانکی در آن موقع داشتند، می توان انتظار داشت امروز نیز همانند روز گذشته تقاضا برای نمادهای پالایشی بالا بوده و تا انتهای بازار با صف خرید همراه باشند. نمادهای کوچک تر نیز که روز گذشته دیرتر از نمادهای شاخص ساز به مدار مثبت قدم گذاشتند، امروز می توانند تا سقف قیمت خرید بالا بیایند.

در آخرین روز کاری این هفته شرایط بازارهای جهانی همچنان مساعد است. هر بشکه نفت خام برنت هم اکنون در محدوده 46.4 دلار معامله می گردد که بالاترین قیمت از فوریه 2020 تا کنون به حساب می آید. فرایند صعودی آرام فلزات پایه نیز همچنان ادامه دارد به گونه ای که مس در بورس لندن در محدوده 6550 دلار معامله می گردد. آلومینیوم، روی و پالادیوم نیز نوسان مثبت داشته اند. هر اونس طلا نیز که اکنون چند وقتی است در حانال 1900 دلار نوسان می نماید، در این لحظات در محدوده 1930 دلار در حال دادوستد است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 671

به "پیش بینی بورس امروز، تداوم سبزپوشی بازار؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس امروز، تداوم سبزپوشی بازار؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید