کرونا در اروپا، ادامه فرایند کاهشی شمار قربانیان در اسپانیا، ترکیه به انگلیس یاری دارویی فرستاد

به گزارش بازی ناتمام، اسپانیا برای سومین روز پیاپی شاهد کاهش شمار قربانیان ویروس کرونا بود اما وزارت بهداشت انگلیس، درخصوص رسیدن این کشور به اوج شیوع کرونا در روز های آینده هشدار داد.

کرونا در اروپا، ادامه فرایند کاهشی شمار قربانیان در اسپانیا، ترکیه به انگلیس یاری دارویی فرستاد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسپانیا طی یک روز گذشته نیز شاهد سیر نزولی مرگ ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بود. از سوی دیگر دولت انگیس گفت هنوز به نقطه اوج شیوع این بیماری نرسیده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اسپانیا روز شنبه با ثبت 510 مورد جدید فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا، برای سومین روز پیاپی کاهش شمار قربانیان این بیماری را تجربه کرد.

وزارت بهداشت اسپانیا گفت روز شنبه شمار کلی جان باختگان در اثر ابتلا به بیماری کووید-19 به 16353 نفر و شمار کلی مبتلایان به 161852 نفر رسیده است.

به نوشته روزنامه گاردین، مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس نیز در مصاحبه ای گفت، شمار افرادی که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این کشور بستری می شوند به سطح ثابتی رسیده است.

هنکاک گفت، با این حال انگلیس هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده است و قرنطینه در شهرهای مختلف همچنان پابرجا خواهد ماند.

او گفت تا کنون 19 نفر از کادر درمانی انگلیس که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به نوشته رویترز، اتحادیه پرستاران در انگلیس روز شنبه هشدار داد، کمبود تجهیزات محافظتی نظیر ماسک و لباس مخصوص، جان کادر درمانی بیمارستان های این کشور را با خطر روبرو نموده است.

رئیس این اتحادیه گفت، کسانی که درحال مبارزه با ویروس کرونا هستند، نمی توانند در برابر ابتلا به آن از خود محافظت کند و فاجعه واقعی زمانی فرا می رسد که این افراد را از دست بدهیم.

هنکاک در این باره گفت، تا کنون 761 میلیون اقلام محافظتی به بیمارستان ها تحویل داده شده اما تأمین کامل احتیاجهای کادر درمانی به تلاشی بزرگ با همکاری ارتش احتیاج دارد.

به نوشته روزنامه ینی شفق، رجب طیب اردوغان روز شنبه به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است نامه نوشت.

او در این نامه نوشت امیدوار است جانسون هرچه زودتر فرایند بهبودی را طی کند و او را به ترکیه دعوت کرد تا درخصوص روابط دو کشور پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت وگو نمایند.

اردوغان همچنین نوشت، امیدوار است تمام کسانی که در انگلیس به مبارزه با ویروس کرونا برخاسته اند، به خصوص کادر خدمات سلامت انگلیس، بتوانند به پیروزی دست پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: امیدوارم مردم نوع دوست انگلیس با کمترین تلفات از این مصیبت عبور نمایند.

همچنین مسئول روابط عمومی دولت ترکیه گفت این کشور محموله ای دارویی را به انگلیس ارسال نموده تا به مقابله این کشور با ویروس کرونا یاری کند.

وزارت دفاع ترکیه نیز گفت برای اولین بار از رویه نقل وانتقالات سریع هوایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ارسال این محموله دارویی به انگلیس استفاده نموده است.

تا کنون در انگلیس بیش از 73 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به 9 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 435

به "کرونا در اروپا، ادامه فرایند کاهشی شمار قربانیان در اسپانیا، ترکیه به انگلیس یاری دارویی فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، ادامه فرایند کاهشی شمار قربانیان در اسپانیا، ترکیه به انگلیس یاری دارویی فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید