کشته شدن 250 نیروی امنیتی طی 3 هفته در افغانستان

به گزارش بازی ناتمام، ارزیابی های رسانه ای نشان می دهند که در پی تشدید حملات طالبان در سه هفته اخیر بیش از 250 نیروی امنیتی در افغانستان کشته شده اند.

کشته شدن 250 نیروی امنیتی طی 3 هفته در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از طلوع، بر اثر 220 رویداد امنیتی در 11 ولایت افغانستان طی سه هفته اخیر دستکم 600 نیروی امنیتی کشته و زخمی شده اند.

گفته می شود که در این رویدادها بیش از 250 نیروی امنیتی در حمله طالبان کشته شده اند و بیش از 300 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

این ارزیابی ها نشان می دهند که در این مدت تلفات نیروهای امنیتی در ولایت های شمال شرق و جنوب افغانستان بیشتر بوده است.

دولت افغانستان هر چند بطور رسمی از تلفات نیروهای دولتی آماری ارائه نمی دهد، اما تلفات طالبان را دو برابر تلفات نیروهای دولتی می داند.

به نظر می رسد که پس از امضای توافقنامه آمریکا و طالبان، تلاش های این گروه برای سقوط شهرستان ها یا بخش های راهبردی افغانستان نیست و به افزایش حملات علیه نیروهای دولتی متمرکز شده است.

جاوید کوهستانی کارشناس مسائل نظامی افغانستان اظهارداشت که رهبران طالبان تحت فشار قطر، پاکستان و آمریکا تلاش می کنند که خود را متعهد به توافقنامه نشان دهند.

بر اساس آمارها، پس امضای توافق قطر بطور میانگین روزانه 50 رویداد امنیتی در افغانستان بوقوع می پیوندد.

آمار دولت افغانستان نیز نشان می دهد که چهل رویداد امنیتی روزانه از سوی طالبان اجرا شده است و 10 رویداد دیگر مربوط نیروهای افغان و خارجی می شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 618

به "کشته شدن 250 نیروی امنیتی طی 3 هفته در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 250 نیروی امنیتی طی 3 هفته در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید