2 ایستگاه آتش نشانی کوهسرخ جوابگوی مواقع بحرانی نیست

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست آتش نشانی شهر ریوش گفت: شهرستان کوهسرخ با 28 روستا، 2200 کیلومتر مساحت و 30 هزار نفر جمعیت فقط دو ایستگاه آتش نشانی دارد که اصلا جوابگوی نیازها در مواقع بحرانی نیست.

2 ایستگاه آتش نشانی کوهسرخ جوابگوی مواقع بحرانی نیست

مهدی عبدالله نژاد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تمامی امکانات ما برای پوشش این 28 روستا و شهر ریوش 6نفر نیرو و چهار خودرو بوده که بسیار محدود و کم است.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهسرخ با 28 روستا، 2200 کیلومتر مساحت و 30 هزار نفر جمعیت فقط دو ایستگاه آتش نشانی در روستای ایور و شهر ریوش دارد، اضافه کرد: دورترین روستا با مرکز شهرستان 50 کیلومتر فاصله دارد.

سرپرست آتش نشانی شهر ریوش توضیح داد: شهرستان کوهسرخ به لحاظ کوهستانی بودن، شرایط نامطلوب محورهای مواصلاتی و بعضأ بافت فرسوده به خصوص در روستاها با مسائلی بسیاری روبرو است و این دو ایستگاه اصلا جوابگوی احتیاجها در مواقع بحرانی نیستند.

وی بیان نمود: اگرچه ایستگاه آتش نشانی روستای طرق در بخش بررود راه اندازی شده و ماشین هم تحویل دادند اما فاقد نیرو است، اگر این ایستگاه تجهیز و یک ایستگاه دیگر در روستای اوندر منطقه تکاب راه اندازی گردد تا حدودی مسائل کمتر و خدمات رسانی مطلوب تر می گردد.

عبدالله نژاد با اشاره به اینکه به تناسب رشد ساخت و سازها در شهرستان کوهسرخ تجهیزات آتش نشانی شهر ریوش به روز نشده است و کمبودهای بسیاری وجود دارد، مطرح نمود: دو خودروی آتش نشانی مدل 82 هستند و دیگر تجهیزات هم به گونه ای نیست که بتوانیم جوابگوی شهروندان در مواقع بحران ها باشیم.

وی اسم کرد: اگر همزمان در دو محل آتش سوزی اتفاق بیفتد نمی توانیم پوشش بدهیم و این یک معضل جدی است که باید چاره ای اندیشیده گردد.

سرپرست آتش نشانی شهر ریوش گفت: کمبود خودرو و فرسوده بودن شان موجب شده نتوانیم به موقع در صحنه حادثه حضور داشته باشیم، در صورت بروز حادثه در روستای اوندر با 30 کیلومتر مسافت در مدت زمان نیم ساعت می رسیم در این فاصله زمانی تا نیروها برسند دیگر چیزی باقی نمی ماند آن زمان هم مردم فقط به ما ناسزا می گویند.

وی ادامه داد: متاسفانه برای امداد جاده ای نه تنها امکانات کمی داریم بلکه نیروهای آتش نشانی برای این مواقع آموزش های لازم را فرا نگرفته اند و تنها آموزش های مربوط به اطفاء حریق را فرا گرفته اند.

عبدالله نژاد با بیان اینکه برای خدمات دهی مطلوب احتیاجمند تجهیزات به روزی هستیم، مطرح نمود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه خدمات دهی به روستاها با این خودروهای فرسوده بسیار سخت است.

وی بیان نمود: اگر بخواهیم برای حوادث جاده ای امدادرسانی داشته باشیم نه تنها نیروی آموزش دیده نداریم بلکه از امکانات مورد احتیاج هم برخوردار نیستیم.

سرپرست آتش نشانی شهر ریوش توضیح داد: با وجود 28 روستا ایستگاه آتش نشانی ایور فقط چهار روستا را پوشش می دهد و باقی روستاها به وسیله ایستگاه شهر ریوش خدمات دهی می شوند که بسیار مشکل است.

وی کم عرض بودن معابر به خصوص در روستا را یکی از مسائل جدی برای حضور خودروهای آتش نشانی در محل حادثه دانست و گفت: اگر در بافت قدیمی شهر ریوش اتفاقی بیفتد خدمات رسانی با مسائل جدی روبرو است.

عبدالله نژاد بعلاوه بیان نمود: بیش از 80 درصد منازل شهری و 100 درصد منازل روستایی فاقد تجهیزات مورد احتیاج برای مهار آتش سوزی هستند.

وی گفت: متاسفانه سقف 50 درصد منازل بافت قدیم شهر ریوش و روستاها چوبی هستند و این موجب می گردد در صورت بروز آتش سوزی در کمترین زمان تمامی ساختمان از بین برود.

مسئول آتش نشانی ریوش اضافه کرد: خوشبختانه از حدود یک سال قبل شهرداری برای کسانی که می خواهد پروانه ساختمانی صادر کند حتما باید استعلام شرایط ایمنی ساختمان را از آتش نشانی دریافت نمایند در غیر این صورت انتها کار صادر نمی گردد.

وی اسم کرد: طی هماهنگی به عمل آمده از 15 مهرماه نیروهای آتش نشانی از تمامی ادارات و صنوف شهرستان بازدید خواهند نمود و شرایط ایمنی این اماکن مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

عبدالله نژاد بعلاوه گفت: تا به امروز فقط برای دانش آموزان، دهیاران روستاها و محیط بانان کلاس های آموزشی برگزار شده و برای خانواده ها هیچ گونه آموزشی ارائه نشده است.

وی در ادامه اسم کرد: بیشتر آتش سوزی هایی که در شهرستان کوهسرخ اتفاق می افتد مربوط به منازل و مغازه ها هستند، از ابتداء سال جاری تا به امروز 31 مورد حادثه در شهرستان به وقوع پیوسته که منجر به عملیات شده است.

سرپرست آتش نشانی شهر ریوش بیان نمود: 22 مورد از حوادث شهرستان آتش سوزی، 6 مورد صید مار و 3 مورد مربوط به برطرف مزاحمت حیوانات وحشی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1319

به "2 ایستگاه آتش نشانی کوهسرخ جوابگوی مواقع بحرانی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 ایستگاه آتش نشانی کوهسرخ جوابگوی مواقع بحرانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید