50 مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می شوند

به گزارش بازی ناتمام، رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: بعد از برگزاری هر مراسم عروسی یا عزا حدود 50 نفر مبتلا به کرونا در میان شرکت کنندگان شناسایی می کنیم.

50 مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می شوند

به گزارش ایرنا، سیمین خیاط زاده در گفت وگوی خبری پنجشنبه شب افزود: با وجود اینکه هنوز برگزاری مراسم های بزرگ مانند عروسی ها و عزاداری ها در تعداد زیاد را توصیه نکرده ایم، اما متاسفانه مردم این کار را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: هنوز به افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، توصیه می کنیم در خانه بمانند و افرادی که به دلایل اقتصادی مجبور به حضور در بیرون از خانه هستند، حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت و ناظران هم حتمابر نحوه اجرای آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه هر روز نتیجه حدود 30 درصد نمونه ها در آزمایشگاه مثبت می شود، گفت: خوشبختانه تعداد موارد فوتی هنوز چندان زیاد نیست، اما نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته، اما درصد فوت همچنان چهار درصد است.

خیاط زاده اظهار کرد: بیماری در هفته های گذشته منجر به فوت افراد با سن پایین هم شده و افزایش ورود به بیمارستان ها را با شیب ملایم ملاحظه می کنیم.

وی گفت: افزایش افرادی که زیر ونتیلاتور هستند و حتی وجود یک نفر مبتلا هم ما را نگران می کند و هشداری برای ما است.

وی با ارایه توصیه های بهداشتی به نمازگزاران به دنبال تصمیم برای برگزاری فریضه نماز جمعه از فردا، اظهار کرد: این تصمیم بر اساس اطلاعات ارائه شده دو هفته قبل که شرایط زرد بود، گرفته شد.

وی تاکید کرد: از نمازگزاران خواهش می کنیم برای ادای این فریضه دینی بدون ماسک در مصلی حضور پیدا نکرده و فاصله 1.5 متری را رعایت کرده و با خودشان سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: نمازگزاران برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی در وضو خانه مصلی تا حد ممکن در خانه وضو بگیرند و فاصله مورد تاکید را در وسایل نقلیه عمومی رعایت کرده و به صورت یکی در میان بر روی صندلی ها بنشینند.

وی تاکید کرد: توصیه می شود نماز گزاران پس از اتمام فریضه دینی و هنگام ترک محل، تجمع نکنند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 556

به "50 مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید