تور هلند: برترین تفریحات رایگان آمستردام را می شناسید؟

به گزارش بازی ناتمام، آمستردام شهری زیبا و دلفریب است که می تواند یک تعطیلات فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. اما باید بدانید که برای لذت بردن از این شهر و جاهای دیدنی آمستردام، لازم نیست حتما هزینه زیادی بپردازید بلکه می توانید از تفریحات رایگان آمستردام نیز بهره ببرید.

تور هلند: برترین تفریحات رایگان آمستردام را می شناسید؟

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ خبرنگاران با ما همراه باشید، می توانید با برترین و مجذوب نماینده ترین تفریحات رایگان آمستردام هلند آشنا شوید.

درباره تفریحات رایگان آمستردام

یکی از مهمترین ویژگی های شهر آمستردام هلند، بافت تاریخی زیبا و محیط دوست داشتنی آن است. شبکه ای گسترده از کانال های آب که گفته می شود از کانال های ونیز نیز بزرگتر هستند، ساختمان های زیبا با معماری خاص آمستردام، فروشگاه های پر زرق و برق و … باعث می شوند تا قدم زدن در این شهر نیز به خودی خود یکی از تفریحات رایگان آمستردام به شمار برود.

اما در میان همین خیابان ها و محلات دوست داشتنی، جاذبه هایی وجود دارند که بازدید از آنها رایگان است. البته این موضوع بدین معنی نیست که ارزش و یا زیبایی آنها کم است، بلکه دولت هلند و شهرداری آمستردام تصمیم گرفته با حذف هزینه ورودی بعضی از جاذبه ها، به رشد گردشگری این شهر یاری کند.

این تفریحات رایگان شهر آمستردام، مانند جواهراتی هستند که در گوشه و کنار شهر پنهان شده اند. پس اگر دوست دارید در تور آمستردام آنها را کشف کنید، با نقشه گنجی که برای شما فراهم کردیم همراه شوید.

  • پیاده روی

همانگونه که گفتیم، بافت شهر آمستردام بسیار تماشای است و می توانید برای ساعت ها در آن قدم بزنید و از تماشای زیبایی های آن لذت ببرید. اما اگر دوست دارید این قدم زدن و پیاده روی هدفمند باشد، می توانید از تورهای پیاده روی رایگان آمستردام بهره ببرید.

تورهای پیاده روی از مهمترین تفریحات رایگان شهر آمستردام هستند که همه روزه در دو نوبت برگزار می شوند. این تورهای رایگان هر روز ساعت 11:15 و 13:15 از میدان دام (Dam Square) شروع می شوند و ظرف 3 ساعت، بخش های مختلف آمستردام را به شما نشان می دهند.

اگرچه این تورها از تفریحات مجانی آمستردام هستند، اما معمول است که گردشگران در انتهای تور به راهنما انعامی می دهند. شما نیز اگر دوست داشتید می توانید این کار را کنید.

  • دوچرخه سواری

بسیاری از افراد، آمستردام را مرکز دوچرخه و دوچرخه سواری می دانند زیرا این شهر یکی از برترین شهرهای دنیا برای حمل و نقل با دوچرخه است. علاوه بر فرهنگ عمومی شهروندان این شهر، شهرداری نیز اقدامات بسیاری از قبیل تهیه مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری انجام داده است تا آمستردام پذیرای تعداد زیادی از دوچرخه سواران باشد.

اگر در خیابان های آمستردام قدم بزنید، خواهید دید که افراد بسیاری با استفاده از دوچرخه در حال تردد هستند و حتی به نظر می رسد دوچرخه، از وسایل حمل و نقل عمومی در آمستردام نیز محبوب تر باشد و گفته می شود تعداد دوچرخه ها، از تعداد شهروندان آمستردام نیز بیشتر است.

پس بد نیست ما نیز در تور آمستردام، این فعالیت را تجربه کنیم. علاوه بر اینکه می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و برای خودتان در خیابان ها و محل های آمستردام قدم بزنید، می توانید در تورهای دوچرخه سواری که از تفریحات رایگان آمستردام هستند نیز شرکت کنید و به توضیحات راهنمایان تور گوش دهید.

  • موزه گردی

آمستردام علاوه بر تمام ویژگی هایی که گفتیم، به یک چیز دیگر نیز معروفیت دارد و آن موزه های آمستردام است. تراکم موزه های آمستردام، از هر شهر دیگری در دنیا بیشتر است و همین باعث شده تا آمستردام را مرکز موزه های دنیا دانست.

تعدادی از موزه های آمستردام به منظور افزایش اندازه بازتماشامایندگان و در نتیجه رشد گردشگری، بخش های از نمایشگاه ها و گالری های خود را به صورت رایگان برای بازتماشامایندگان ارائه می نمایند و شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، تنها از این بخش ها بازدید کنید.

گالری نیروهای مدنی آمستردام (Schuttersgalerij) که بخشی از موزه آمستردام (Amsterdam Museum) به شمار می رود، از جمله تفریحات رایگان آمستردام است که می توانید در خیابان Kalverstraat 92 از آن بازدید کنید.

بعلاوه کتابخانه و مرکز اسناد نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رایگان امستردام است که می توانید به آن سر بزنید و ساعت ها در میان اسناد و منابع غنی این مجموعه غرق شوید.

  • بخینوف (Begijnhof)

در معماری سنتی آمستردام و به منظور ساخت محله های مسکونی، خانه ها در اطراف یک فضای سبز نسبتا بزرگ و محصور ساخته می شده است. اگرچه با گذشت زمان و تغییر نیازها، این سبک معماری منسوخ شده است، اما هنوز می توانید یک نمونه از این محلات را در این شهر ببینید و اتفاقا این محله یکی از برترین تفریحات رایگان آمستردام نیز به شمار می رود.

برای تماشا این محله کافیست به میدان Spui بروید و در پی یک در چوبی بزرگ بگردید. کافیست این در را باز کنید تا با بهشتی باورنکردنی در پشت آن روبرو شوید. محله بخینوف یکی از قدیمی ترین محلات آمستردام است که به قرن 14 میلادی بازمی شود. این بخش از سطح خیابان یک متر پایینتر است و نشان از قدمت این محله است.

جالب است بدانید که قدیمی ترین خانه آمستردام که در سال 1475 میلادی ساخته شده و یکی از دو خانه تمام چوبی آمستردام است، در این محله قرار گرفته است.

البته در نظر داشته باشید که این منطقه هنوز مسکونی است و شهروندان آمستردام در خانه های آن سکونت دارند. پس بهتر است تا حد ممکن از سر و صدا کردن بپرهیزید.

  • بازار گل

بازارگردی و پاساژگردی، همواره یکی از تفریحات مجذوب نماینده در سفر به شهرهای مختلف است. گشت و گذار در میان فروشگاه ها و مراکز خرید، تماشای ویترین های پر زرق و برق و … همواره حس خوبی به ما می دهد و بنابراین، می توانیم پاساژگردی را نیز از جمله تفریحات رایگانی آمستردام بدانیم.

اما آمستردام یک بازار مخصوص نیز دارد که آن را با تمام شهرهای دنیا متمایز می نماید. هر روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر (به جز یکشنبه ها) یک بازار گل شناور در حاشیه جنوبی کانال سینگل (Singel) برگزار می شود. این بازار گل (Bloemenmarkt) پر از غرفه ها و دکه هایی است که انواع مختلف گل های لاله در رنگ های متعدد را به فروش می رسانند. گشت و گذار در این بازار، تجربه ای است که بعید می دانیم در جای دیگری تجربه کنید

  • پارک ها

تمامی پارک ها و باغ های آمستردام در تمام طول سال باز و رایگان هستند که می توانید از آنها بازدید کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید. در میان این پارک ها، پارک فوندل (Vondelpark ) است. این پارک از محبوب ترین پارک ها و تفریحات رایگان آمستردام به شمار می رود که می توانید یک روز دل انگیز را در آن تجربه کنید.

بعلاوه در روزهای تابستان، گروه های مختلفی در آمفی تئاتر روباز این پارک برنامه ها و فستیوال های متعددی برگزار می نمایند که می توانید در آنها شرکت کنید و تجربه ای خاص برای خود رقم بزنید.

تمامی پارک ها و باغ های آمستردام در تمام طول سال باز و رایگان هستند که می توانید از آنها بازدید کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید

  • کنسرت های رایگان

موسیقی جایگاه ویژه ای در کشورهای اروپایی دارد و آمستردام هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما احتمالا می دانید که کنسرت های موسیقی کلاسیک و اپرا، نسبتا گران هستند و برای شرکت در آنها باید هزینه بسیاری بپردازید.

اما سازمان ملی اپرا و باله (National Opera & Ballet) یک هدیه بسیار شگفت انگیز برای شما دارد. روزهای سه شنبه در ساعت 12:30 می توانید در یک کنسرت رایگان شرکت کنید. بعلاوه سالن کنسرت Concertgebouw نیز در روزهای چهارشنبه و در همان ساعت، کنسرت رایگانی برگزار می نماید.

اما علاوه بر موسیقی کلاسیک و اپرا، کنسرت های جاز نیز هواداران بسیاری در آمستردام دارد. در اوقات مختلف، کنسرت های جاز رایگان نیز در گوشه و کنار آمستردام برگزار می شود که می توانید در آنها نیز شرکت نموده و از این تفریحات شبانه در هلند بهره ببرید.

منبع: ققنوس
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1393

به "تور هلند: برترین تفریحات رایگان آمستردام را می شناسید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور هلند: برترین تفریحات رایگان آمستردام را می شناسید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: برترین تفریحات رایگان آمستردام را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید