تور پوکت ارزان: برترین جاذبه های گردشگری پوکت؛ بهشت گرمسیری تایلند

به گزارش بازی ناتمام، پوکت، یکی از افسانه ای ترین مقاصد گردشگری دنیا با سواحل ماسه ای بی نظیر، خط جنگلی متراکم، معابد تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوان، سفری فراموش نشدنی برای هر گردشگری رقم خواهد زد.

تور پوکت ارزان: برترین جاذبه های گردشگری پوکت؛ بهشت گرمسیری تایلند

برای سفر با تور پوکت ارزان همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، بزرگ ترین و مطمئنا مجذوب نماینده ترین جزیره در تمام این کشور است. این جزیره با تفریح های فراوان، مراکز خرید باشکوه و بعضی از شگفت انگیزترین سواحل در کل کشور، از آن دسته مقاصدی است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شد.

وجود جاذبه های گردشگری و فعالیت های تفریحی فراوان در پوکت، ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت نمایند، برای همین خبرنگاران میخواهد تا لیستی از برترین جاهای دیدنی پوکت را به شما ارائه کند تا در سفر، راهنمای شما باشد.

1. شهر قدیمی پوکت

بیشتر گردشگران به محض رسیدن به جزیره پوکت، به سمت خیابان های آفتابی پاتونگ (Patong) می فرایند؛ اما برای کسب یک تجربه اصیل از پوکت، بهتر است سری به شهر قدیمی بزنید.

در هر قدم در خیابان های شهر قدیمی پوکت، با عمارت های رنگارنگ عصر استعمار و خانه هایی روبه رو خواهید شد که فروشگاه ها و غذاخوری های دوست داشتنی و دنجی را در خود جای داده اند. این منطقه، یکی از برترین نقاط شهر برای گرفتن عکس های اینستاگرامی به شمار می آید و در مقایسه با بعضی از منطقه ها سرزنده و پرهمهمه پوکت، تجربه ای آرامش بخش را به شما پیشنهاد می نماید.

2. بودای بزرگ (Big Buddha)

عمده جمعیت کشور تایلند به بودیسم اعتقاد دارند. به همین دلیل معابد و مجسمه های بی شماری در سراسر کشور وجود دارند که نمایان گر باور آن ها به این دین است.

مجسمه بودای بزرگ در پوکت، یکی از شگفت انگیزترین مجسمه های بودا در سراسر کشور است. دیدنی این مجسمه مرمری با 45 متر ارتفاع، ارزش جهتی که باید زیر آفتاب داغ طی کنید تا به آن نزدیک شوید را دارد. با رسیدن به مجسمه بودای بزرگ، می توانید از منظره ها پانارومایی باشکوه پوکت لذت ببرید.

  • آدرس: Soi Yot Sane 1, Chaofa West Road, Chalong, Phuket Town, Phuket 83100 Thailand

3. ساحل آزادی (Freedom Beach)

ساحل آزادی، یکی از زیباترین سواحل پوکت و بعلاوه یکی از خلوت ترین و بکرترین منطقه ها جزیره است. موقعیت این ساحل کمی دورافتاده است و شاید جهت دسترسی به آن از بقیه سواحل مشکل تر به نظر بیاید، اما مطمئن باشید که ساحل آزادی، ارزش زحمتی که برای رسیدن به آن می کشید را دارد.

در ساحل خلوت آزادی خبری از ورزش های آبی و صدای موسیقی بلند نیست و شما می توانید در این منطقه در آرامش به استراحت بپردازید. ساحل آزادی با درختان، ماسه های نرم و دریای آبی و شفاف، یک ساحل کارت پستالی خارق العاده است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

  • ساعت های فعالیت: هر روزه: 9 صبح تا 10 شب
  • تلفن: 7250 833 83 66+
  • آدرس: ถนนศิริราช Pa Tong, Kathu District, Phuket 83100, Thailand

4. بازار شبانه آخر هفته در پوکت

بازار شبانه آخر هفته پوکت، مکانی فوق العاده برای افرادی است که عاشق چیزهای مقرون به صرفه هستند. بازدیدنمایندگان در این بازار علاوه برخوردن غذاهای تایلندی اصیل و لذیذ می توانند از فروشگاه ها و غرفه ها خرید نمایند. در این بازار همه چیز از عطر و تی شرت گرفته تا صنایع دستی به فروش می رسد.

بازار شبانه آخرهفته پوکت با غذاهای مقرون به صرفه و ارائه گزینه های مختلف برای خرید سوغاتی، انتخابی فوق العاده برای افرادی است که دوست دارند طعم غذاهای تازه را بچشند و مهارت های چانه زنی خود را به آزمایش بگذارند.

  • ساعت های فعالیت: شنبه و یکشنبه: چهار عصر تا 11 شب
  • آدرس: 7 ถนน ดีบุก Tambon Wichit, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

5. ساحل سورین (Surin Beach)

با گذراندن چند دقیقه در ساحل دیدنیی سورین به سرعت متوجه می شوید که چرا این ساحل از معروفیت و محبوبیت بسیار بالا در میان تایلندی ها، خصوصا ثروتمندان برخوردار است. آب های کریستالی شفاف و ماسه های سفید و نرم در کنار اقامتگاه های لوکس و مجلل بی شمار، رستوران ها و کافه ها، محیطی بی نظیر برای یک تعطیلات لاکچری در این منطقه فراهم نموده اند.

ساحل شگفت انگیز و آرامش بخش سورین، یکی از دلچسب ترین سواحل در جزیره پوکت و جایگزینی فوق العاده برای سواحل شلوغ، پرهمهمه و کثیف منطقه پاتونگ به شمار می آید.

  • آدرس: Choeng Thale, Phuket 83110 Thailand

6. شهربازی فانتاسی (Fantasea)

پارک موضوعی فانتاسی، یکی از مجذوب نماینده ترین مکان های تفریحی پوکت است که به راستی چیزی از لاس وگاس آمریکا کم ندارد. فانتاسی، یک مجموعه بزرگ و متحیرنماینده است که یک شهربازی، رستوران و چندین سکوی نمایش را در خود جای داده است.

بازدیدنمایندگان می توانند در این پارک موضوعی با دیدنی اجراهای متعدد، اطلاعاتی جالب درباره فرهنگ و تاریخ تایلند کسب نمایند و زمانی لذت بخش را برای خود و عزیزانشان رقم بزنند.

  • ساعت های فعالیت: آدینه تا چهارشنبه: 5:30 عصر تا 11:30 شب
  • تلفن: 000 385 76 66+
  • آدرس: 99 Kamala, Kathu District, Phuket 83150, Thailand

7. خیابان پیاده روی پوکت (Phuket Walking Street)

بازار واکینگ استریت در شهر قدیمی دیدنی پوکت، مکانی برای چشیدن غذاهای سنتی جنوب تایلند است. افرادی که آن قدر خوش شانس هستند که در این بازار حضور پیدا نمایند، به غیر از غذاهای لذیذ می توانند به خرید صنایع دستی اصیل تایلندی و هدایای زیبا بپردازند. محیط این بازار، زیر فانوس های مجذوب نماینده چینی و در میان ساختمان های رنگارنگ و زیبا، تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

  • آدرس: Thalang Rd, Tambon Talat Yai, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

8. ساحل کارون (Karon Beach)

ساحل کارون در غرب شهر کارون قرار گرفته است. این ساحل با ماسه های پودری و آب های آبی دریا، روزی فوق العاده برای شما خواهد ساخت. با وجود اینکه حتی فکر به استراحت کردن در این بهشت کافی به نظر می رسد، باید بدانید که فعالیت های بی شماری علاوه بر شنا و حمام آفتاب در اینجا وجود دارد.

شهر کارون، دارای چندین رستوران باکیفیت و کافه های دنج با منظره های نفس گیر از خلیج و دریا و بعلاوه معبدی به نام وات سووان کریکت (Wat Suwan Khirikhet) است که به هیچ وجه نباید بازدید از آن ها را از دست بدهید.

  • آدرس: 58/11 Bangla Road, Karon Beach, Karon, Phuket Thailand

9. پناهگاه فیل های پوکت (Phuket Elephant Sanctuary)

فیل، حیوان ملی کشور تایلند است؛ اما متاسفانه بسیاری از آن ها کماکان مورد سوءاستفاده و آزار قرار می گیرند. افراد بسیاری در تایلند به صورت بی رحمانه ای از فیل ها برای اجرای نمایش یا سواری استفاده می نمایند.

خوشبختانه مکان هایی چون پناهگاه فیل های پوکت به وجود آمده اند تا به بازدیدنمایندگان، شرایط این حیوان های دوست داشتنی را شرح بدهند و هم زمان به توان بخشی این موجودات باشکوه که در گذشته با آن ها بدرفتاری شده است بپردازند.

بازدیدنمایندگان در پناهگاه، علاوه بر کسب اطلاعات درباره فیل ها، می توانند به آن ها غذا بدهند و آن ها را در فضایی آزادانه دیدن نمایند. بازدید از پناهگاه فیل های پوکت را به هیچ وجه از دست ندهید.

  • ساعت های فعالیت: هر روزه: 9:30 صبح تا یک ظهر و 1:30 ظهر تا پنج عصر
  • تلفن: 3853 752 88 66+
  • آدرس: 100, Moo 2,, Paklok, Thalang, 83110, Thailand

10. زیارتگاه جوی توی (Jui Tui Shrine)

معماری زیارتگاه چینی جوی توی با مجسمه هایی از خدایان چینی با دیگر معابد تایلندی فرق دارد و همین مساله آن را تبدیل به مکانی تاثیرگذار و دیدنیی نموده است.

زیارتگاه چینی جوی توی، علاوه بر اینکه یکی از زیباترین زیارتگاه های جزیره پوکت است، یک مکان فرهنگی مهم نیز به شمار می آید. این زیارتگاه نقشی اساسی در برگزاری فستیوال سالانه گیاه خواری دارد که در آن، پیروان از خودگذشته بسیاری حضور پیدا می نمایند.

  • تلفن: 243 213 76 66+
  • آدرس: 283 Soi Phutorn, Tambon Talat Nuea, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

11. ساحل کاتا نوی (Kata Noi)

کاتا نوی، ساحلی کوچک اما پیشرفته در ساحل غربی جزیره پوکت است. ماسه های نرم، آب های فیروزه ای و خط جنگلی متراکم و سرسبز در اطراف آن، از ویژگی های برجسته این ساحل هستند.

جریان آب در ساحا کاتا نوی قوی نیست و موج های بزرگی در اینجا وجود ندارد و همین مسئله، این ساحل را تبدیل به مکانی فوق العاده برای شنا می نماید. این ساحل آرام و خلوت، مکانی ایدئال برای زوج ها یا خانواده ها است.

  • آدرس: Karon, Phuket 83100 Thailand

12. ارتفاعات کارون (Viewpoint)

آیا دوست ندارید تمام روز خود را در ساحل بگذرانید؟ پس به سمت ارتفاعات کارون بروید. این نقطه مرتفع که به ارتفاعات کاتا (Kata Viewpoint) نیز معروف استد، چشم اندازهای باورنکردنی و زیبایی را از سه خلیج کاتا نوی، کاتا و کارون در اختیار شما می گذارد و به شما این حس را می دهد که واقعا در بهشت هستید.

  • آدرس: 4233 Karon, Mueang Phuket District, Phuket 83100, Thailand

13. مکان های مناسب برای غواصی

پوکت برای علاقه مندان به ورزش غواصی، بهشتی بی نظیر روی زمین است. پوکت دارای مکان های متعدد فوق العاده ای برای غواصی از مرجان های مجذوب نماینده در جزیره مرجانی گرفته تا کاوش در کشتی های غرق شده است.

شما بعلاوه می توانید در سفری یک روزه از پوکت به جزایر سیمیلان (Similan Islands) بروید که یکی از برترین مکان های غواصی در کشور تایلند و حتی یکی از برترین ها در دنیا به شمار می آید.

14. مرکز خرید سنترال فستیوال (Central Festival)

با سفر به پوکت متوجه خواهید شد که این جزیره، بیشتر یه یک شهر شبیه است و این موضوع به خاطر مجذوب نمایندهیت های غربی آن است. یکی از ویژگی های مجذوب نماینده پوکت، مراکز خرید آن است و سنترال فستیوال، پادشاه آن ها محسوب می گردد.

پاساژ چند طبقه و مدرن سنترال فستیوال با حضور برندهای مشهور غربی مانند زارا و H&M در کنار ده ها غذاخوری و سالن های سینما، مکانی ایدئال برای زمان هایی است که باران می بارد یا هوس خرید به سر شما می زند.

  • تلفن: 333 603 76 66+
  • آدرس: เลขที่ 199 Wichit, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

15. مرکز توان بخشی گیبون (Gibbon Rehabilitation Project)

فیل ها تنها حیواناتی نیستند که از آن ها در پوکت به دلیل آزار و اذیت، نگهداری می گردد. یک سازمان مدافع حقوق حیوانات در پوکت از گیبون ها نیز مراقبت می نماید. مرکز توان بخشی گیبون مانند پناهگاه فیل ها، این موجودات خارق العاده را نجات می دهد، توان بخشی می نماید و سپس آن ها را به آغوش طبیعت بازمی گرداند.

بازدید از مرکز توان بخشی گیبون رایگان است. این مرکز به عنوان یک جاذبه آموزشی و اخلاقی در این جزیره شناخته می گردد.

  • تلفن: 9714 590 88 66+
  • آدرس: 104/3 Moo 3, Paklock, Talang, Phuket 83100, Thailand

16. معبد وات چالونگ (Wat Chalong)

معبد وات چالونگ در اوایل قرن نوزدهم تاسیس شد. این استوپای بودایی با ارتفاع 60 متر، تکه هایی از استخوان های خود بودا را در خود جای داده است و همین امر، این معبد را به یک مکان مقدس و مورداحترام تبدیل نموده است.

نمای خارجی معبد وات چالونگ بی نظیر و زیبا است. در فضای داخلی این پاگودا نیز می توانید به دیدنی نقاشی های دیواری ای که زندگی بودا را به تصویر می کشند و مجسمه های طلا در سرتاسر معبد، بپردازید.

  • تلفن: 226 381 76 66+
  • آدرس: 70 หมู่ที่ 6 Chao Fah Tawan Tok Rd, Chalong, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

17. تای بوکسینگ (Thai Boxing)

دیدنی تای بوکسینگ، ورزش ملی تایلند در ورزشگاه پاتونگ به شجاعت و جسارت بسیاری احتیاج دارد. شرکت نمایندگان در مسابقات بوکس با استفاده از پا، مشت ، زانو و آرنج به یکدیگر حمله می نمایند.

ورزش تای بوکسینگ به غیر از خشونت، شامل اجراهای بی نظیری از موسیقی تایلندی و مراسم قبل از آغاز مسابقه نیز می گردد که کاملا ارزش پول بلیط ورودی را دارند.

18. دماغه پرام تپ (Promthep Cape)

پرام تپ کیپ، مشهورترین و زیباترین دماغه پوکت، مکانی بی نظیر برای نشستن با عزیزان و دیدنی غروب آفتاب بر فراز دریا است. این منطقه فوق العاده با چشم اندازهایی از دریا و خلیج و فضای جنگلی متراکم، فضایی عاشقانه و زیبا در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

دماغه پرام تپ، همان منظره های را به شما عرضه می نماید که در اولین لحظه تصمیم برای سفر به تایلند، تصورش را نموده بودید.

  • آدرس: แหลมพรหมเทพ, Rawai, Mueang Phuket District, Phuket 83100, Thailand
منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1426

به "تور پوکت ارزان: برترین جاذبه های گردشگری پوکت؛ بهشت گرمسیری تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور پوکت ارزان: برترین جاذبه های گردشگری پوکت؛ بهشت گرمسیری تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید