صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها ، ماجرای بنزین 8 هزار تومانی چه بود؟

به گزارش بازی ناتمام، یک شایعه فاقد استناد در شرق استان کرمان طی یکی دو روز گذشته افزایش مراجعه به جایگاه های سوخت را دامن زد که با بارگیری و تزریق به لحظه بنزین، مشکل در این منطقه برطرف شد و روال به حالت عادی بازگشت اما گویا بعضی دیگر نقاط نیز متاثر از این شایعه قرار گرفته اند.

صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها ، ماجرای بنزین 8 هزار تومانی چه بود؟

به گزارش خبرنگاران، اتمام بنزین در یک جایگاه سوخت سبب شکل گیری و تقویت شایعه بی اساسی در برخی گروه های فضای مجازی محلی شد مبنی بر این ادعا که قرار است بنزین هشت هزارتومان گردد؛ در پی آن مراجعه به سایر جایگاه های سوخت شدت گرفت و صف ها نیز مقابل پمپ بنزین ها ایجاد شد که با مدیریت مدیران محلی و استانی، کار تامین و تزریق بنزین در این جایگاه ها با فوریت انجام و از روز گذشته روال سوختگیری در شرق استان به شرایط طبیعی رسیده است.

اما خبرنگار مستقر در جیرفت گزارش می نماید که متاثر از شرایط شرق استان و برخی شایعات در آنجا، مراجعه به جایگاه های سوخت نیز طی امروز در جیرفت و چند منطقه دیگر اطراف آن رو به ازدیاد گذاشته و برخی شهفرایندان تصور می نمایند کمبودی در بنزین اتفاق افتاده است.

این درحالی است که مدیران متولی در استان می گویند نه شاهد بروز مسئله ای در تامین سوخت بوده اند که به کمبود سوخت منجر گردد و نه مسئله ای در انتقال سوخت وجود دارد؛ لذا مراجعه زیاد از فرایند معمول به جایگاه ها، خودبه خود می تواند به اتمام سریعتر مخازن جایگاه های سوخت بینجامد لذا شهفرایندان تنها خبرها را از مراجع و رسانه های رسمی دریافت نمایند.

حال آنکه مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان تاکید نمود که مسئله ای در تامین و انتقال سوخت وجود ندارد و در پی افزایش تقاضا در شرق و برخی منطقه ها جنوب استان، با تزریق سهمیه بیشتر از فرایند معمول برای این منطقه ها، به تقاضای شکل گرفته نیز پاسخ داده شده است.

سید باقر نورالدینی توضیح داد: مسئله ای در تامین سوخت نداریم اما به دلیل افزایش مراجعان به برخی جایگاه ها، ظرفیت سوخت تعدادی از آنها تمام شده بود که تامین سوخت این جایگاه ها با اولویت اجرایی شده است.

وی درباره دلیل این افزایش مصرف معتقد است که صرفنظر از برخی شایعات که ممکن است روی برخی شهفرایندان تاثیر بگذارد محتمل است به دلیل قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه، برخی شهفرایندان اقدام به برداشت از سهمیه خود نمایند که همین نیز افزایش تقاضا را در پی دارد.

پیگیری میدانی در جیرفت نیز نشان می دهد که طی امروز از حدود 24 یا 25 جایگاه بیش از 20 جایگاه در حال عرضه سوخت هستند و سوخت مابقی که تمام شده بود نیز بارگیری شده و درحال تزریق است.

اما روایت های میدانی حاکی از آن است که برخی جایگاه ها شاهد تشدید صف ها و ازدیاد تقاضا متاثر از شایعه کمبود بنزین بوده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان نیز تایید کرد که چهار تا پنج جایگاه در محدوده جیرفت با اتمام ذخیره سوخت در جایگاه روبرو شده بودند که کار انتقال سوخت برای آنها کلید خورده است.

حسین.ک شهفرایند جیرفتی با انتقاد از شرایط کنونی گفت: شلوغی صف مقابل جایگاه عرضه سوخت به دلیل این است که برخی افراد باوجود اینکه احتیاج به بنزین ندارند هم آمده اند که مقداری بنزین ذخیره را دریافت نمایند؛ حال آنکه با این صف شلوغ، افرادی که واقعا باک خودروشان خالی شده هم دچار مشکل و معطل می شوند.

وی در عین حال تاکید نمود که مسئولان متولی نیز باید بموقع اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا برخی افراد تحت تاثیر شایعات به پمپ بنزین ها هجوم نبرند.

یک راننده تاکسی هم با گلایه از شرایط صف های بنزین گفت که کسب و کار وی دچار مشکل شده و توضیح داد: از خبرنگارانان می خواهیم فقط برای تامین احتیاج ضروری به پمپ های بنزین مراجعه نمایند.

مدیران متولی در جنوب استان کرمان می گویند کمبود بنزین در این منطقه ندارند لذا تاکید می نمایند از آنجا که کمبود سوختی حادث نشده و مسئله ای نیز در انتقال سوخت وجود ندارد، لذا مراجعه غیرضرور به جایگاه های سوخت نیز تنها سبب معطلی بیشتر و تقویت صف خودروها مقابل پمپ بنزین ها خواهد شد.

  • تشکیل صف بنزین در برخی جایگاه های شرق کرمان | توضیحات مسئولان
  • زمان واریز سهمیه بنزین شهریور اعلام شد | جزئیات و مقدار سهمیه انواع خودروها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1611

به "صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها ، ماجرای بنزین 8 هزار تومانی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها ، ماجرای بنزین 8 هزار تومانی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید