مرشدی: تیم ملی بسکتبال باید از پایه ساخته گردد

به گزارش بازی ناتمام، پیشکسوت بسکتبال از عملکرد تیم ملی در رقابت های قهرمانی غرب آسیا اعلام نارضایتی کرد.

مرشدی: تیم ملی بسکتبال باید از پایه ساخته گردد

عباس مرشدی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام نارضایتی از عملکرد تیم ملی بسکتبال، خاطر نشان کرد: توقع مردم و جامعه بسکتبال از این ورزش بالا رفته است و باید به این توقعات جواب داد. در حال حاضر همه از بسکتبال قهرمانی در آسیا را می خواهند پس قطعا کسب مقام دومی در غرب آسیا رضایت بخش نیست. به نظر من به عنوان یک کارشناس تحت هر شرایطی ایران باید قهرمان رقابت های غرب آسیا می شد از این نتیجه راضی نیستم.

او در ادامه ضمن بیان این که بازی محبت آمیز با ژاپن برای تیم ملی بسکتبال، اظهار کرد: هر بازی محبت آمیز ای که برگزار گردد قطعا برای هر تیمی خالی از لطف نیست. بازی های محبت آمیز با ژاپن هم برای تیم ملی ما قطعاً مفید خواهد بود چون در بازی های محبت آمیز می توان کارهایی را انجام داد که نمی توان در بازی رسمی ریسک کرد، برای مثال می توانم بگویم که در بازی محبت آمیز میدان دادن به جوانان بسیار مفید است. البته این که ما هدف خود از یک بازی محبت آمیز را معین کنیم بسیار مهم است تا به هدف خود برسیم.

مرشدی در رابطه با استفاده از مربی خارجی توضیح داد: من بهعنوان یک مربی معقتد هستم که همه بازیکنان ملی پوش خوب ما را مربیان داخلی ساخته اند و هیچ یک از مربیان خارجی بازیکن را به بسکتبال ما معرفی ننموده اند. تفاوت مربی داخلی و خارجی در این است که یک مربی باید تیم را مدیریت کند و این مورد در مربیان داخلی کمی ضعیف است. در داخل ایران به نظر من آقای شاهین طبع بهترین گزینه برای مربیگری تیم ملی است.

او در خصوص استفاده از مربی خارجی ادامه داد: مربی خارجی که به تیم ملی می آید تفکر جدیدی دارد و قطعا نمی تواند در تیم ملی پیروز باشد ولی اگر بتوانیم از مربی های خوب خارجی در تیم ملی پایه مثل نوجوان استفاده کنیم قطعا طی دو تا چهار سال تفکرات جدیدی را در بسکتبال خود خواهیم دید. اگر این اتفاق بیافتد این بازیکنان وقتی که به تیم ملی وارد شوند می تواند با شیوه ای جدید بازی نمایند. متاسفانه در ورزش ما هیچ یک از فدراسیون ها این کار را انجام نداده اند که جای تفکر دارد.

رییس کمیته بسکتبال سه نفره اضافه نمود: به نظر من اگر می خواهم بسکتبال ما صاحب سبک باشد باید از پایه آغاز کنیم و از مربیان با تجربه استفاده کنیم. در رده های پایه هر چه سن بازیکنان پایین تر باشد باید از مربیان با تجربه تری استفاده گردد تا شاهد توازن خوبی باشیم. آن چه که در بسکتبال مشکل ساز است نبود پایه و پی قوی در بسکتبال است و اگر این مشکل بر طرف گردد قطعا در آینده شاهد پیروزیت های خوبی از بسکتبال خواهیم بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بسکتبال سه نفره اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از برنامه های ما قهرمانی کشور است که به استان ها اعلام نموده ایم تا در این رقابت ها شرکت نمایند. هر استانی که بتواند میزبانی این رقابت ها را بر عهده خواهد گرفت. رقابت ها در چهار گروه برگزار می گردد که با صعود دو تیم از هر گروه هشت تیم به مرحله دوم می فرایند تا تکلیف تیم های اول تا هشتم معین گردد.

مرشدی همچنین با بیان این که مسائل در بسکتبال سه نفره زیاد نیست، توضیح داد: به دلیل این که این ورزش محدود است مسائل زیادی هم در آن دیده نمی گردد. در بحث داوری این ورزش هم باید بگویم که هیچ مسئله ای نداریم. همه داوران آموزش داده ایم و آنها سطح خوبی دارند و سال گذشته هم حدود 200 مسابقه برگزار کردیم که همین داورها آنها را قضاوت کردند و قضاوت اقتصادی خوبی را هم شاهد بودیم.

عباس مرشدی در خصوص اعزام شدن تیم بسکتبال سه نفره به رقابت های بین المللی، خاطر نشان کرد: در سال 95 هیچ دعوت نامه ای جهت اعزام به رقابت های برون مرزی دریافت ننموده ام اما یک رقابت برون مرزی برای زیر 16 سال در ویتنام بود که فدراسیون به خاطر مسائل مهم تر این تیم را راهی این رقابت ها نکرد. امیدوارم سال جاری با برنامه ریزی این تیم را هم به رقابت ها برون مرزی اعزام کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 45

به "مرشدی: تیم ملی بسکتبال باید از پایه ساخته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرشدی: تیم ملی بسکتبال باید از پایه ساخته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید