نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر

به گزارش بازی ناتمام، میراث آریا/ این خبر پیرامون نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر

1. زود بیدار شوید، تا دیروقت بیرون بمانید

پرنده سحرخیز کرم های بهتری را میگیرد. (ضرب المثل نروژی) مطمئنم این جمله را شنیده اید. خوب، برای عکاسی در سفر نیز بسیار صادق است. نور مهمترین عنصر برای عکاسی عالی است و نور ملایم، گرم و صبحگاهی تصاویر شگفت انگیزی ایجاد می نماید.

2. پیش از سفر مکان یابی تحقیق در خصوص عکسهای سفر مکانها را قبل از سفر جستجو کنید:

کتابهای راهنمای سفر در خصوص مقصد خود را بخوانید. اینترنت را برای یافتن مقالات و پست های وبلاگ جستجو کنید تا به شما در ارائه ایده هایی برای عکس ها یاری کند. با دوستانی که آنجا بوده اند صحبت کنید. با سایر عکاسان تماس بگیرید. در خصوص اینکه کدام تصاویر جوهره یک مکان را به تصویر می کشند، مطلع تر شوید. بعضی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیقات عکاسی در سفر اینستاگرام، پینترست و جستجوی تصویر گوگل هستند. من از آنها برای یادگیری مکانهای نمادین استفاده می کنم. قفسه های کارت پستال واقعی نیز ابزاری عالی برای یاری به ایجاد لیست عکس هستند.

3. از مردم محلی اجازه بخواهید

عکاسی از مردم محلی در یک کشور خارجی برای بسیاری از عکاسان سخت است. اگر شما را درک ننمایند چه؟ اگر بگویند نه چه؟ آیا آنها دلخور خواهند شد؟ چند سال طول کشید تا عکس های پرتره مردم محلی را راحت بگیرم و حتی الان هم هنوز کمی عصبی هستم. اما من آموخته ام که نکته کلیدی این است که ابتدا با مردم صحبت کنم. سلام برسان. جهت را بپرس. سوغاتی بخر چیزی از آنها تعریف کنید. قبل از درخواست عکس، چند دقیقه چت کنید. این روش بسیار کمتر تهاجمی است.

براساس مقاله نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر باید بدانید که همواره برای نماهای نزدیک نیز اجازه بگیرید. 15 دقیقه را صرف یادگیری نحوه گفتن می توانم یک عکس بکنم یا می توانم از شما پرتره بگیرم را به زبان محلی قبل از رسیدن صرف کنید. مردم واقعا از این کوشش قدردانی می نمایند و این یک راه عالی برای پیدا کردن یک دوست تازه است.

بعضی افراد خواهند گفت نه. بعضی از آنها پول می خواهند (من گاهی اوقات پرداخت میکنم اما این به شما بستگی دارد). این آخر جهان نیست. از آنها برای وقتشان تشکر کنید، لبخند بزنید و به سراغ شخص دیگری بروید و دوباره کوشش کنید. در واقع هرچه بیشتر رد شوید، راحت تر می توانید بپرسید!

4. هرگز یادگیری را متوقف نکنید

براساس مقاله نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر باید بدانید که به دوره های آنلاین عکاسی بپیوندید در بعضی از کلاس های عکاسی آنلاین ثبت نام کنید. در کارگاه عکاسی مسافرتی سرمایه گذاری کنید. بطور منظم بیرون بروید و تمرین کنید. اینگونه بهتر می شوید، نه به این علت که تازهترین تجهیزات را دارید یا از فیلترهای محبوب اینستاگرام استفاده می کنید.

حتی اگر سالهاست که با عکاسی ام عایدی کسب نموده ام، همواره چیز تازهی برای یادگیری وجود دارد. من بطور مرتب در دوره های آنلاین و کتاب های مربوط به عکاسی سرمایه گذاری می کنم تا هنرم را بهبود بخشم.

فکر می کنید همه چیز را در خصوص منظره ها می دانید؟ سپس بیرون بروید و خودتان را با عکس گرفتن از پرتره های غریبه به چالش بکشید. ساقه حیوانات مانند یک شکارچی برای چشیدن سختی عکاسی حیات وحش است. تا دیروقت بیدار بمانید و با نوردهی طولانی کهکشان راه شیری آزمایش کنید.

وقتی برای یادگیری تکنیک ها و مهارت های تازه از سایر ژانرهای عکاسی وقت بگذارید، عکاس سفر ماهرتر و مدبرتری خواهید شد.

5. قانون یک سوم در عکاسی

با قانون یک سوم آشنا شوید یکی از ابتدایی ترین و کلاسیک ترین نکات عکاسی، درک قانون یک سوم به شما یاری می نماید ترکیب بندی های متعادل تری ایجاد کنید. تصور کنید یک تصویر را به صورت افقی و عمودی به یک سوم تقسیم کنید، بنابراین به بخش های مختلف تقسیم می گردد.

براساس مقاله نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر باید بدانید که هدف این است که قسمت های مهم عکس را در آن بخش ها قرار دهید و به کادربندی کلی تصویر یاری کنید تا برای چشم خوشایند باشد.

به عنوان مثال، قرار دادن یک شخص در امتداد خط شبکه سمت چپ به جای مستقیم در مرکز. یا افق خود را در یک سوم پایین نگه دارید، نه اینکه تصویر را به دو نیم کنید. به یاد داشته باشید که این افق را نیز مستقیم نگه دارید!

نوشتن با استفاده از قانون یک سوم به راحتی با روشن کردن ویژگی شبکه دوربین شما انجام می گردد، که بطور خاص برای این منظور، قاعده شبکه یک سوم را مستقیماً روی صفحه LCD شما نمایش می دهد.

اکنون، قبل از نوشتن یک عکس سفر، باید از خود بپرسید: نکات کلیدی مورد توجه در این عکس چیست؟ کجا باید عمدا آنها را روی شبکه قرار دهم؟ توجه به این جزئیات باعث بهبود ظاهر تصاویر شما می گردد.

6. یک سه پایه مسافرتی سبک وزن بسته بندی کنید

من فکر می کنم افراد بیشتری باید از سه پایه های سبک وزن استفاده نمایند. یک سه پایه به شما امکان می دهد موقعیت دوربین خود را تنظیم نموده و آن را در آنجا نگه دارید. با تعمیر دوربین می توانید وقت خود را صرف تنظیم ترکیب بندی عالی کنید.

بعلاوه می توانید تنظیمات نوردهی، نقاط فوکوس را تنظیم کنید و واقعاً زمان خود را صرف توجه به تصویری که می خواهید بسازید بگذرانید یا از تکنیک های پیشرفته مانند HDR، انباشته شدن فوکوس و پانوراما بهره ببرید.

سه پایه ها به شما این امکان را می دهند که با سرعت شاتر بسیار کندتر (آبشارها، نور کم، ستاره ها و غیره) بدون نگرانی در خصوص لرزش دوربین دستی عکس بگیرید. می توانید ISO خود را پایین نگه دارید (برای نویز کمتر حسگر) و از دیافراگم های کوچکتر بهره ببرید تا بیشتر تصویر در فوکوس باشد.

7. آزمایش با ترکیب

تقریباً همواره می توانید پس از مدتی آزمایش به ترکیب عکس بهتری برسید. مطمئناً، اولین عکس را در حالت ایستاده بگیرید. اما سپس سعی کنید با زاویه کم روی زمین دراز بکشید. شاید از چیزی نزدیک بالا بروید و از زاویه بالاتری عکس بگیرید.

در کنار زوایای مختلف، سعی کنید از فواصل مختلف نیز عکاسی کنید. با یک عکس عریض آغاز کنید، سپس یک نسخه میان رده و در نهایت، از نزدیک و شخصی بگیرید. هرگز به اولین ایده خود برای یک تصویر راضی نباشید!

سعی کنید عناصر پیش زمینه، میانی و پس زمینه قدرتمند را نیز وارد کنید. اگر موضوع شما یک رشته کوه است، یک گل، رودخانه، حیوان یا صخره جالب برای قرار دادن در پیش زمینه پیدا کنید. این به تصاویر احساس سه بعدی می دهد و به انتقال مقیاس یاری می نماید و چشم بیننده را به بقیه عکس می کشاند.

فشرده سازی کانونی یکی دیگر از تاکتیک های ترکیب بندی عالی در عکاسی سفر است. فشرده سازی زمانی است که یک عکاس از یک لنز زوم استفاده می نماید تا چشم را فریب دهد تا فکر کند اشیا نزدیکتر از چیزی هستند که واقعا هستند.

نویسنده: بابک صوفیانی | کارشناس ارشد تاثیرات محیطی

در ادامه بخوانیدعکاسی در سفر | چگونه با سوژه های خود ارتباط برقرار کنیمنکات کاربردی عکاسی در سفر | از این موارد در سفر خود بهره ببریدراهنمای کامل عکاسی در سفر | چگونه عکس های زیبا بیاندازیمفوت و فن های عکاسی در سفر | چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم؟منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1583

به "نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته هایی مفید برای عکاسی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید