اسب گوشتخوار، تصویری که جهان را متحیر کرد!

به گزارش بازی ناتمام، حیوانات گیاه خوار همواره به رژیم غذایی خود پایبند نمی مانند و گاهی پا از دایره گیاه خواری بیرون می گذارند.

اسب گوشتخوار، تصویری که جهان را متحیر کرد!

به گزارش خبرآنلاین، ویدئو های پربازدیدی از گاو ها یا اسب هایی که ناگهان جوجه مرغ را می بلعند در فضای مجازی دست به دست می گردد که با منطق گیاه خواری این حیوانات سازگار نیست.

این ویدئو ها جعلی است یا شرحی برای این رفتار عجیب وجود دارد؟

بر اساس گزارش مجله اسمیتسونین، در دسته بندی جانوران سه گونه گیاه خوار، گوشت خوار و همه چیزخوار را می شناسیم. اما این دسته بندی ها همواره دقیق نیست.

در فضای مجازی ویدئو هایی از موجودات گیاه خواری، چون گاو و اسب دست به دست می گردد و به گفته دارن نیش، جانورشناس در میان بعضی گیاه خواران رایج است و حتی دیده شده که یک گاو در یک ماه بیش از 40 جوجه را خورده است.

گاهی این رفتار کاملا عمدی است و در نتیجه کمبود کلسیم روی می دهد. در میان گوزن ها و دیگر سم داران خوردن استخوان برای تامین کلسیم دیده شده است.

جیسون گلدمن نویسنده علمی شرح می دهد که طیف وسیعی از گیاهخواران، چون زرافه، گوسفند، گاو، شتر و اسب هر از گاهی دست به گوشت خواری (یا موجودات زنده یا به جامانده جسد حیوانات مرده) می زنند.

نیش در این باره می گوید: گاوی که جوجه می خورد شاید با کمبود مواد معدنی روبرو و رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد. اما همانطور که اشاره شد خوردن پرندگان در حیواناتی، چون گوزن رفتاری معمول است. البته من فکر می کنم که گیاهخواران گاهی به شکل تصادفی و از روی کنجکاوی دست به این کار می زنند. به عبارت دیگر بسیاری از حیوانات عملی را صورت می دهند، چون می توانند نه به این علت که احتیاج به آن کار دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1736

به "اسب گوشتخوار، تصویری که جهان را متحیر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسب گوشتخوار، تصویری که جهان را متحیر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید