اسکوتر ممنوع؛ نتیجه شهر زشت

به گزارش بازی ناتمام، با رای شهروندان پاریس استفاده از اسکوترهای الکتریکی اجاره ای در این شهر از ماه سپتامبر ممنوع می گردد. در رفراندمی که شهرداری برای این موضوع برگزار کرد، فقط چهار درصد از رای دهندگان مخالف ممنوعیت اسکوتر بودند.

اسکوتر ممنوع؛ نتیجه شهر زشت

پاریس در معرفی روش های نو حمل و نقل از شهرهای پیشرو است. استفاده از اسکوترهای الکتریکی یکی از این روش ها بود که اجاره آنها از سال 2018 در پاریس شروع شد.

مخالفان اسکوتر معتقدند که استفاده از آن ها خطرناک است و مزاحم عابران پیاده و رانندگان می گردد. آنها می گویند بسیاری از شهروندان پس از رسیدن به مقصد اسکوترها را بی ملاحظه رها می نمایند و شهر زشت می گردد.

مخالفان می گویند اسکوترهای رها شده شهر را زشت می نماید

اسکوترها بین جوانان و توریست ها بسیار محبوب است. در سال های گذشته محدودیت هایی برای استفاده از آن ها وضع شد و مثلا سرعتشان به بیست کیلومتر در ساعت محدود شد. در حال حاضر سه شرکت 15000 هزار اسکوتر الکتریکی در این شهر دارند که شهروندان می توانند برای چند ساعت آنها اجاره نمایند.

صد هزار نفر در رفراندم شهرداری پاریس شرکت کردند. هواداران استفاده از اسکوتر به روند همه پرسی انتقاد نموده اند و می گویند تعداد رای دهندگان نسبت به جمعیت شهر اندک است. اجاره دادن اسکوتر هنوز در شهرهای دیگر فرانسه مجاز است، اما شرکت هایی که این اسکوترها را اجاره می دهند هشدار داده اند که این ممنوعیت ممکن است تا 800 را بیکار کند.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1719

به "اسکوتر ممنوع؛ نتیجه شهر زشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوتر ممنوع؛ نتیجه شهر زشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید