اعلام آمادگی مشروط حفتر برای آتش بس در لیبی

به گزارش بازی ناتمام، سرکرده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی گفت که آماده است در این کشور آتش بس برقرار شود؛ مشروط به اینکه نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به این کشور، از لیبی خارج شوند.

اعلام آمادگی مشروط حفتر برای آتش بس در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال خلیفه حفتر سرکرده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی برای آتش بس در این کشور اعلام آمادگی کرد.

شبکه خبری العربیه به نقل از حفتر گزارش داد که این آتش بس در صورتی حاصل خواهد شد که چند شرط پذیرفته شود، از جمله خروج نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به این کشور.

وی همچنین گفت که دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج، حضور در مذاکرات ژنو را به حالت تعلیق درآورد؛ زیرا از آنکارا و دوحه دستور می گیرد.

این سرکرده لیبیایی با بیان اینکه به خاطر پایبند نبودن طرف مقابل به آتش بس و تداوم نقض آن، صبرش به سرانجام رسیده است، خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح، شرایط طرابلس را ارزیابی می کند و با همه طرف های بین المللی در تماس است و اگر جامعه بین الملل در قبال اشغال کشورمان توسط ترکیه، مسئولیتی بر عهده نگیرد، برای هر احتمالی، آمادگی داریم.

حفتر در ادامه شرح داد که سازمان ملل و شورای امنیت باید در متوقف کردن ورود مزدوران سوری و تُرک و سلاح های مختلف، مسئولیت بر عهده بگیرد؛ [سلاحهایی] که روزانه از طریق ترکیه، در برابر تمام دنیا و بدون هیچ گونه مانعی، به طرابلس انتقال می یابد.

وی درباره دولت سراج نیز ادعا کرد که این دولت به تنهایی تصمیم گیرنده نیست؛ بلکه دولتی است که در داخل به شبه نظامیان و گروههای تروریستی و در خارج به قطر و ترکیه وابسته است.

سرکرده گروه ارتش ملی لیبی در سرانجام خاطر نشان کرد: اگر گفت وگوهای ژنو به برقراری امنیت و صلح برای کشور و ملت ما و اخراج مزدوران منجر نشد... یقینا نیروهای مسلح، به وظایف ملی و قانونی خود در حمایت از شهروندان و حاکمیت کشور در برابر حملات ترکیه عمل خواهد کرد.

این در حالی است که مردم لیبی اواخر بهمن ماه گذشته در حمایت از عملیات برکان الغضب نیروهای دولت وفاق ملی و در محکومیت تجاوزات نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر تظاهرات کردند.

نیروهای خلیفه حفتر با دولت مآغاز لیبی درگیر هستند و از چهارم آوریل گذشته حمله ای را برای تسلط بر طرابلس مقر دولت لیبی آغاز کردند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت السراج، مستقر در طرابلس است که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته است. دیگری، دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس کنندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است. امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی از جمله روسیه از این حمایت می کنند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 295

به "اعلام آمادگی مشروط حفتر برای آتش بس در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی مشروط حفتر برای آتش بس در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید