افسردگی یکی از شایع ترین مسائل روانشناختی در دنیا است

به گزارش بازی ناتمام، شقایق درویشی گفت: سوالی که در درجه اول مطرح می گردد این است، چرا همه روزه تعداد زیادی از مردم به یاری و هدایت روانشناسان احتیاجمند هستند. جواب این است به همان علت که همه ما بالقوه می توانیم به موفقیت های بزرگ دست یابیم، ولی به شرطی که بتوانیم از هدایت و مشاوره های کارشناسان مجرب در این مسیر همراهی بگیریم که پیش زمینه ها و تجهیزات مورد احتیاج را به ما بیاموزد.

افسردگی یکی از شایع ترین مسائل روانشناختی در دنیا است

وی اضافه کرد: بنابراین برای حل مسائل شخصی هم ما احتیاج به یاری یک روانشناس با تجربه داریم که نه برای ما، بلکه با ما حرکت کند تا به حل مسائل خود نائل شویم.

این روانشناس ادامه داد: فکر انسان از سه بخش عمده هشیار، نیمه هشیار و ناهشیار تشکیل یافته که اگر ما خیلی توانا باشیم حداکثر به نیمه هشیار فکرمان دسترسی پیدا می کنیم که البته برای حل مسائل کافی نیست. بنابر این احتیاجمند یاری کسی هستیم که بتواند به ناهشیار فکر ما وارد شده و از این انبار متروکه پرونده های دردناک بایگانی شده گذشته را بیرون آورده و از نو رسیدگی کند.

درویشی در عین حال تاکید نمود: البته این موضوع را نیز قبول داریم که هیچ کس بیشتر از خودِ انسان به احوالات خودش مطلع نیست، اما بدون یاری یک روانشناس هرگز بدان احوالات دسترسی نخواهد داشت و روانشناسان می توانند مطلعی لازم را به ما بدهند.

این روانشناس و مشاور خانواده اظهار کرد: مسائلی همانند انتخاب رشته، انتخاب شغل، انتخاب همسر، افسردگی، وسواس، اضطراب، اعتیاد، مسائل، شکست های عاطفی، استرس کار و حتی درد های جسمانی می توانند دلایل موجهی برای مراجعه به روانشناسانی باشند که حتماً آموزش های لازم در زمینه مسائل مشاوره ای و یا روانشناسی بالینی دیده اند و زیر نظر اساتید مجرب دوره کارورزی را گذرانده و مهارت های لازم را کسب نموده اند.

وی با بیان اینکه مشاوره می تواند به بهبود خلق و خو، درمان اختلالات روانشناختی، کاهش هزینه های پزشکی، بهبود ارتباطات و روابط یاری کند و باعث افزایش عزت نفس و تاب آوری گردد، اظهار کرد: مشاوران و روانشناسان از تکنیک ها و رویکرد های مختلفی برای بهبود سلامت روان و رفاه افراد استفاده می نمایند.

درویشی ادامه داد: افسردگی یکی از شایع ترین مسائل روانشناختی در دنیا است که به عنوان سرماخوردگی روانی معروف است که در بیشتر مواقع می توان گفت که اثربخشی جلسات روان درمانی در درمان روانشناختی افسردگی مؤثر است.

وی اضافه کرد: بین سلامت جسمی و روانی رابطه مستقیمی وجود دارد. اغلب، وقتی افراد شرایط زمینه ای بهداشت روان را درمان می نمایند یا برای یاری به تنظیم احساسات و بهبود خلق و خوی مشاوره می گیرند، سلامت جسمی نیز بهبود می یابد.

این روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه خانواده اولین و اصلی ترین مکان رشد، یادگیری و دلبستگی افراد هنگام ورود به دنیا است، مطرح کرد: مشاوره پیش از ازدواج، خانواده درمانی و زوج درمانی برای یاری به واحد خانواده و اعضای مختلف در آن بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: خانواده ها و زوج هایی که به مشاوره می پردازند می توانند ارتباطات را بهبود بخشند، احتمال طلاق را کاهش دهند و پیوند های کودک و والدین را در طی جلسات تقویت نمایند.

درویشی به این نکته نیز اشاره نمود که مسلماً همانند سایر علوم در عرصه روانشناسی نیز به کسی می توانیم عنوان روانشناس را اطلاق نمائیم که حداقل در یکی از رشته های روانشناسی دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر باشد و (مشاوره) نیز فرایندی فعال و پویا است که در آن روانشناس، در تجربیات مراجعه نماینده خود شریک شده و به او یاری می نماید تا با بازبینی مسائل خود، تصمیمات مؤثر و کارآمد را انتخاب نماید نه اینکه روانشناس آن ها را نصیحت کند و بگوید که چه بنمایند و یا چه ننمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1725

به "افسردگی یکی از شایع ترین مسائل روانشناختی در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی یکی از شایع ترین مسائل روانشناختی در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید