تور برزیل: اگر می خواهید حیوانات بومی برزیل را ببینید به این مکان ها بروید!

به گزارش بازی ناتمام، حیوانات بومی برزیل

برزیل کشوری پهناور با پوشش گیاهی انبوه است که موجب شده یکی از برترین مکان ها برای دیدنی حیات وحش باشد. هنگامی که صحبت از دیدنی حیات وحش می گردد اولین گزینه ای که در فکر افراد می آید جنگل های آمازون است، محلی که می توان در آن نادرترین گونه های موجود از جانوران و گیاهان را دیدن کرد با این حال دیدنی حیوانات بومی برزیل به این منطقه محدود نمی گردد و در پارک های محلی و نوارهای ساحلی این کشور می توان به دیدنی تنوع زیستی موجودات پرداخت. با خبرنگاران هم سفر شوید تا به دیدنی بعضی از زیباترین و خارق العاده ترین حیوانات بومی برزیل برویم.

تور برزیل: اگر می خواهید حیوانات بومی برزیل را ببینید به این مکان ها بروید!

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

پارک ملی اماس | Emas National Park

پارک ملی اماس یکی از از منطقه ها به ثبت رسیده در میراث دنیای یونسکو است که در استان های Goais و Mato Grosso do Sul قرار گرفته است. این یک زیستگاه کلیدی از زیست بوم Cerrado است، یکی از قدیمی ترین و متنوع ترین محیط های گرمسیری دنیا که تعیینه اصلی آن منطقه ها بی درخت ساوانا و خانه های بزرگ موریانه ها هستند. این منطقه غنی از حیات وحش و حیوانات بومی برزیل است که در آن مورچه خوار های غول پیکر، گله های گرگ ها، گورکن های بزرگ الجثه و پرندگان بومی منطقه زندگی می نمایند، علاوه بر آن دسته های کوچک پلنگ بین ده تا دوازده تایی نیز در این ناحیه دیده می شوند. از دیگر پستانداران بزرگ یوزپلنگ های درنده آمریکایی، پلنگ راه راه آمریکایی، گرازهای بومی، گوزن های قرمز و خاکستری، خوک خرطوم دار برزیلی، گوزن های باتلاق، میمون های سرخ مایل به قرمز و سیاه و سفید اشاره نمود.

بونیتو | Bonito

استالاگمیت های آب های زیرزمینی، رودخانه های شفاف و تنوع زیستی باور نکردنی، بعضی از منابع طبیعی فریبنده بونیتو هستند که بعضی از برترین نمونه های منابع آب شیرین کشور برزیل نیز در این ناحیه قرار گرفته اند. غواصی در میان این آب ها برترین فرصت برای نزدیک شدن و تماشای از نزدیک با بیش از 250 گونه مختلف ماهی است که از حیوانات بومی برزیل به شمار می آیند، از جمله مشهورترین آن ها نوعی ماهی پهن و برقی است که زیبایی حیرت انگیزی دارد. Buraco das Araras، یک حفره ماسه سنگی بزرگ ایجاد شده به وسیله سقوط تخته سنگ تبدیل به خانه دسته های بزرگ پرندگان شده است که یکی از آن ها طوطی دم بلند بومی آمریکایی جنوبی است که سر و صدای زیادی به راه می اندازد و با منقار خود سوراخ های بلندی را در چوب ها ایجاد می نماید.

پانتانال | Pantanal

تالاب پانتانال پهنه ای به مساحت تقریبی 150000 کیلومتر مربع را می پوشاند. در این تالاب زیست بوم های گوناگونی با ویژگی های آب شناسی، زمین شناسی و بوم شناسی تعیین وجود دارد. حدود 80 درصد از دشت های سیلابی پانتانال در فصل های بارانی به زیر آب می رود که باعث تغذیه مجموعه گیاهان آبزی و تنوع زیستی و گونه های حیوانات بومی برزیل در این منطقه می گردد. در این تالاب، رودخانه های غول پیکر، مارهای مختلف، گرگ های وحشی و هر چیزی که عضو اصیل یک طبیعت وحشی است را، می بینیم. واقعا سکونت در این تالاب جایز نیست. فکرش را بکنید، شما در صورت اقامت در این تالاب، با یک پلنگ وحشی و بزرگ ، به صورت موقت همسایه خواهید شد. اما اگر بخواهیم صادق باشیم، اگر از این همسایگی جان سالم به در ببرید، تجربه ای فوق العاده خواهد بود.

فرناندو د نورونها | Fernando De Noronha

مجمع الجزایر فرناندو د نورونها یکی از مکان هایی است حیوانات بومی برزیل در آن زندگی می نمایند. این محل را می توان شبیه ترین محل به بهشت در روی کره زمین دانست این محوطه آتشفشانی یک پارک ملی حفاظت شده آبی محسوب می گردد. آب های شور و جمعیت بالای حیواناتی که در آن زندگی می نمایند یکی از برترین منطقه ها برای غواصی و شیرجه زدن در برزیل می باشند. دراین منطقه لاک پشت های دریایی، ماهی های گرمسیری، دلفین ها و کوسه های سر سخت دیده می شوند.

جنگل های بارانی آمازون | Amazon Rainforest

محلی که بسیاری از مستندات و تصاویری که از حیات وحش مشاهده می کنیم در آن گرفته شده اند. جنگل های بارانی آمازون که یکی از مهم ترین زیست بوم های موجود در دنیا است، که تراکم پوشش گیاهی بالا در آن موجب شده زندگی جانوران و گیاهان زیادی به این محیط وابسته باشد. بیش از 2000 گونه مختلف جانوری در میان این جنگل های انبوه و رودخانه های آن زندگی می نمایند. هر قسمتی از جنگل محل گونه های خاصی از حیوانات بومی برزیل است از جمله دلفین های صورتی، شیرهای طلایی، گونه های خاصی از میمون و تنبل که در سایه بان های بالای درختان بلند به آهستگی حرکت می نماید. ازجمله سایر حیواناتی که در آمازون زندگی می نمایند شامل پلنگ خالدار امریکایی، طوطی دم بلند آمریکای جنوبی، مارهای آناکوندا، گونه های مختلف میمون و چندین گونه غورباقه تیره سمی می گردد.

جالاپائو | Jalapão

تپه های نارنجی، صخره های بزرگ و رودخانه های خروشان طبیعت جالاپائو، منطقه ای در ایالات Tocantins را شکل داده است. این منطقه ممکن است در نگاه اول بسیار خشک و بی ثمر به نظر برسد اما اشتباه نکنید حتی در چنین جایی هم حیواناتی که انعطاف پذیری بالایی دارند نفوذ نموده اند و در آن زندگی می نمایند. از جمله حیوانات بومی برزیل که در جالاپائو زندگی می نمایند، طوطی دم بلند امریکای جنوبی، توکان و شترمره امریکایی جنوبی که پایش یه انگشت دارد بزرگ ترین پرندگانی هستند که در این منطقه زندگی می نمایند. از دیگر حیوانات بومی برزیل ساکن این منطقه می توان به پلنگ، کاپی بارا (یکی از بزرگترین جوندگان دنیا)، خوک خرطوم دار، میمون ها و گرگ ها به عنوان بزرگ ترین پستانداران اشاره نمود. اگر تصمیم به گردش در این منطقه گرفتید گوشتان را تیز کنید و مراقب باشید که مارهای زندگی به شما نزدیک نشوند. اگر خوش شانس باشید و چشمان تیزبینی داشته باشید می توانید آفتاب پرست های پنهان شده در طبیعت را نیز مشاهده کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1491

به "تور برزیل: اگر می خواهید حیوانات بومی برزیل را ببینید به این مکان ها بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: اگر می خواهید حیوانات بومی برزیل را ببینید به این مکان ها بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید