بسته بندی بیسکوییت ، معرفی پلاستیک شیرینگ

به گزارش بازی ناتمام، صنعت بسته بندی مواد غذایی در زندگی مدرن امروزی، امری ضروری محسوب می شود. بسته بندی علاوه بر افزایش مدت ماندگاری، توزیع راحت تر محصول و تأثیر زیاد بر مجذوب کننده تر به نظر رسیدن محصول، مسئله مهمی با نام بهداشت محصول را هم به همراه دارد. رعایت بهداشت امری بسیار مهم در تمامی مراحل تولید و بسته بندی مواد غذایی محسوب می شود؛ بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی در زمینه بسته بندی مواد غذایی نسبت به بسته بندی سایر محصولات باید سخت گیرانه تر صورت گیرند.

بسته بندی بیسکوییت ، معرفی پلاستیک شیرینگ

یکی از روش های بسته بندی محصولات تولیدی در کارخانه ها، شیرینگ کردن محصولات است و درواقع نوعی بسته بندی نهایی برای محصولات محسوب می شود که جلوه ای خاص به محصول می بخشد. در این نوع از بسته بندی یک روکش پلاستیکی شفاف و خاص، به جهت زیبایی، حفاظت در برابر ضربه و خراش، برهم نخوردن چینش، افزایش مقاومت و سایر موارد دور محصول را محصور می کند. شرینک کردن مانع از نفوذ گردوغبار و رطوبت به داخل محصول می شود، این نوع بسته بندی نسبت به سایر بسته بندی ها مانند کارتن، بسیار مقرون به صرفه تر است. باید توجه نمود که شیرینگ پی وی سی مواد غذایی مختلف هم با یکدیگر بسیار فرق دارد.

تبلیغ: استعلام قیمت و خرید استرچ مواد غذایی - مناسب بسته بندی مواد غذایی

پلاستیک بسته بندی بیسکوییت

بسته بندی بیسکوییت باید به صورتی انجام گیرد که در اثر حمل و نقل و شرایط محیطی دچار خرد شدن و کاهش کیفیت محصول نشود. توجه به بودجه در بسته بندی امری ضروری است و معمولا بسته بندی 10 درصد از هزینه کل محصول را شامل می شود. بسته بندی محصولی مانند بیسکوییت اگر با رعایت اصول صورت گیرد علاوه بر جذب مخاطب برای خرید، به ماندگاری و حفظ کیفیت این محصول هم کمک بسیار زیادی می کند.

معمولاً بیسکوییت هایی که به صورت جعبه ای به بازار ارائه می شوند در مرحله نهایی با لایه ای از نایلون شرینک پوشانده می شوند. این نوع بسته بندی مانع از نفوذ رطوبت، گردوغبار و سایر موارد به داخل محصول می شود.

ویژگی های بسته بندی شکلات و مواد غذایی

هر نوع ماده غذایی دارای الزامات و مقررات خاصی برای بسته بندی است به طوری که بسته بندی نامناسب بر روی کیفیت و مزه محصول اثر منفی می گذارد. بسته به نوع محصول، بسته بندی می تواند داخل جعبه، قوطی و حتی بطری صورت گیرد.

  • عدم وجود مواد سمی در جنس بسته بندی
  • مقاومت در برابر فشار و ضربه خارجی
  • به صرفه و مقرون به صرفه بودن
  • قابلیت تحمل تغییرات دمایی در مراحل انبارداری، جابه جایی و فروش
  • قابلیت کنترل در انتقال رطوبت، بخار آب و گازهایی مانند اکسیژن، دی اکسیدکربن و نیتروژن
  • شفافیت و درخشش کافی برای جلب نظر کردن مشتری
  • قابلیت پذیرش چاپ و دوخت در حرارت بر روی بسته بندی
  • قابلیت شکل پذیری به کمک خلأ، فناوری حرارتی و باد
  • قابلیت استفاده در ماشین های لفاف را دارا باشد
  • از هر نظر محصول را در مقابل نور، گردوغبار و انواع واکنش های شیمیایی حفاظت نماید
  • بسته بندی مناسب درواقع نوعی ایمن سازی در حین حمل و نقل هم محسوب می شود

پیشنهاد: مقایسه و بررسی انواع سلفون غذا - مناسب برای مواد غذایی خشک

پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

تمام کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی نیاز اساسی به پلاستیک جهت بسته بندی محصولات خود دارند. برای بسته بندی مواد غذایی از پلاستیک هایی شامل فیلم opp و cpp استفاده می شود. نایلون های شیرینگ انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها برای بسته بندی مواد غذایی مناسب هستند.

cpp ها به دلیل شفاف بودن، قابلیت چاپ، لمینت بالا و نرم تر بودن برای بسته بندی مواد غذایی بسیار مناسب تر هستند.

بررسی مشما بسته بندی

حضور این نوع نایلون ها در برخی از صنایع بسیار ضروری است به طوری که نبود آن ها موجب توقف در تولید می شود. برخی از صنایع از این نایلون ها جهت پلمب کردن درب ظروف و حتی به نام لیبل بر روی ظروف مواد غذایی مانند سس، شربت، دوغ و غیره استفاده می کنند بدین صورت که یک غلاف از این نایلون بر روی بخش موردنظر قرار داده و سپس محصول برای چند ثانیه از تونلی که حرارت ساطع می کند عبور داده و همین امر موجب محصور و جمع شدن نایلون در اطراف محصول می شود.

استفاده از این نوع نایلون ها در بسته بندی بسیار به صرفه است و سبب کاهش چشمگیری در هزینه بسته بندی می شود. نایلون شیرینگ، پس از بسته بندی تحت دمای 160 تا 230 درجه سانتی گراد قرار می گیرد و به دلیل نازک بودن به راحتی تغییر شکل داده و محصول را وکیوم می کند. این نایلون ها به صورت تک لایه و چندلایه تولید می شوند که هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشد سبب بالاتر رفتن کیفیت بسته بندی می شود. این نوع نایلون ها برای انواع بسته بندی ها مناسب است و سبب افزایش سرعت و کیفیت در بسته بندی هم می شود.

عرض این نایلون ها از 10 تا 120 سانتی متر متغیر است و ضخامتی بین 30 تا 200 میکرون را دارا هستند. در زمان انتخاب ابعاد و ضخامت نایلون، توجه نمایید که متناسب با نوع محصول و ابعاد آن باشد زیرا در این صورت اندازه ضایعات به اندازه بسیار زیادی کاهش می یابد تنها کافی است که ابعاد نایلون 10 درصد بزرگ تر از اندازه محصول باشد. این نایلون ها باید در مکان های خشک و خنک و به دوراز تابش نور خورشید و رطوبت نگهداری شوند. از ویژگی های بسیار برجسته این نوع نایلون ها قابلیت چاپ رنگی بر روی آن ها است که قابلیتی بسیار کاربردی برای متمایزکردن برند ها نسبت به یکدیگر است. در زمان بسته بندی باید توجه کرد که دمای دستگاه بیش از حد زیاد نباشد تا سبب ذوب شدن نایلون نشود.

تولید کننده پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید پلاستیک بسته بندی مواد غذایی فعالیت می کنند. پلاستیک بسته بندی مواد غذایی انواع مختلفی دارد که هرکدام در ابعاد و ضخامت های گوناگون و برای کاربردهای متنوعی تولید می شوند. فرایندپذیری خوب، مقاومت فیزیکی و شیمیایی مناسب، انعطاف پذیری و شفافیت از جمله ویژگی های انواع پلاستیک های بسته بندی دانست که امروزه در کشور ایران با کیفیتی بالا و در سطح استاندارد های بین المللی تولید و در اختیار صنایع مختلف قرار داده می شود. تولیدکنندگان این محصول با به کارگیری از فناوری روز دنیا و مهارت نیروی انسانی توجه مشتریان خارجی را به کیفیت بالای پلاستیک های بسته بندی جذب کرده اند.

خرید رول شیرینگ

برای استعلام قیمت و خرید رول شرینک پی وی سی می توانید به سایت های معتبر، مراکز خرید و کنندگی های فروش کلی و جزئی مراجعه نمود و این محصول را متناسب با نوع نیاز خریداری نمود. عوامل زیادی بر قیمت رول شیرینگ تأثیر گذارند که شامل برند، کیفیت، ابعاد و ضخامت است. یکی از مزیت های خرید اینترنتی، خرید مستقیم از تولیدکننده بدون حضور واسطه است که تأثیر چشمگیری در قیمت تمام شده خواهد داشت. از دیگر مزایای خرید اینترنتی رول شیرینگ جلوگیری از رفت و آمد اضافی و هزینه های ناشی از آن است.

سخن پایانی

برای اینکه مشتری محصول شما را جهت خرید انتخاب نماید نیاز است تا حس خوبی به کالای شما پیدا کند و این حس خوب بیش از هر چیزی از طریق دیدن صورت می گیرد؛ بنابراین نوع بسته بندی در اندازه فروش محصول بسیار مؤثر است.

شما به نام صاحب کسب وکار یا کسی که می خواهد به تازگی وارد صنعت بسته بندی شود، اگر بتوانید بسته بندی مجذوب کننده و چشم نوازی برای محصول خود فراهم کنید، نسبت به دیگران، شانس بیشتری برای فروش کالای خود خواهید داشت. یک بسته بندی مجذوب کننده مانند قلاب عمل کرده و مشتری را جذب کالای شما خواهد کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1235

به "بسته بندی بیسکوییت ، معرفی پلاستیک شیرینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی بیسکوییت ، معرفی پلاستیک شیرینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید