برترین مسیرهای طبیعت گردی در جزیره ججو

به گزارش بازی ناتمام، طبیعت گردی در جزیره ججو (jeju ) کره جنوبی

کره جنوبی، کشوری در نیمکره شمالی و شرقی در شرق آسیا و در کناره غربی دریای ژاپن واقع شده است. نام کشور کره از یکی از امپراتوری های بزرگ کره به نام گوگوریو گرفته شده است و در بین قدرت های بزرگ شرق آسیا به عنوان کوریو (KORYO)، شناخته می گردد. طبیعت کره جنوبی یکی از شگفتی های این کشور است که سالانه گردشگر های فراروانی را از سرایر دنیا به سمت خود جذب می نماید. کشور کره جنوبی از لحاظ جاذبه های گردشگری طبیعی، جز غنیترین کشورهای دنیا است. یکی از این جاذبه های طبیعی بسیار معروف، جزیره ججو در استان ججو است. با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم طبیعتگردی در جزیره ججو در کره جنوبی داشته باشیم.

برترین مسیرهای طبیعت گردی در جزیره ججو

جزیره ججو(jeju)

جزیره ججو، یکی از دهکده های توریستی زیبای آسیای شرقی که در قلب شبه جزیره کره واقع شده است و از جاذبه های طبیعی و تاریخی برای یک طبیعت گردی بی نظیر مملو است. یکی از اولویت های افرادی که به کره جنوبی سفر می نمایند، مسافرت و طبیعت گردی در جزیره ججو کره جنوبی است. شما نیز می توانید با تهیه بلیط کره جنوبی و رزرو هتل در این کشور، از خبرنگاران به این کشور زیبا سفر کنید و به جزیره ججو بروید و طبیعت گردی متفاوت داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا همراه هم طبیعت گردی در جزیره ججو را داشته باشیم.

از آن جایی که ساختار جزیره ججو سنگی است در یکی از تعاریفی که مردم از این جزیره می نمایند، ججو را جزیره سنگ، وزن و باد دانسته اند. ساختار اصلی این جزیره از فراورده های گدازه های آتشفشانی است و بیشتر جزیره را سنگ های بازالت که حاصل همین گدازه ها هستند، تشکیل داده است. علت سرسبزی و زیبایی این جزیره در همه زمان ها هم همین فعالیت های آتشفشانی بوده است زیرا، خاک این منطقه را بسیار غنی نموده و در نتیجه خاکی حاصلخیز را به وجود آورده است. در اطراف مزارع جزیره ججو می توان سنگ های بلندی را که آن ها را سنگ های پدربزرگ می نامیدند را دید که از شاخص هایی است که در کره جنوبی به عنوان سنت، تعریف می گردد و افسانه های بسیاری با خود دارد. در زمان حاضر در کره جنوبی 45 سنگ پدربزرگ به جای مانده و از جاذبه های عجیب و جالب جزیره ججو و کشور کره جنوبی محسوب می شوند. در واقعیت این سنگ ها برای حفاظت مزارع در برابر بادهای اقیانوسی و مهاجمان ناخوانده، در اطراف زمین های کشاورزی ساخته می شده است که در پی خود افسانه هایی را هم آورده اند.

حال بیایید تا سفری به آتشفشان خاموش هالاسان با ارتفاع 1950 متر که به عنوان بلند ترین کوه کره جنوبی هم شناخته می گردد، سر بزنیم. هالاسان یکی از ذخایر طبیعی ثبت شده در یونسکو است و شامل دریاچه ای در دهانه آتشفشان، گل های کوهی، دارکوب ها، سنجاب ها، پروانه ها، دارکوب ها، سنجاب ها و پروانه ها و کلی حشرات دگر است. گل های معروف آزالیا، ابرهای باران زایی که در تابستان موجب بارش می شوند، پاییز نارنجی رنگ و زمستان سفید این کوه، از جاذبه های طبیعت گردی است که حتما در هر فصلی که به جزیره ججو رفتید، باید به آن سر بزنید. ضمناً، شما می توانید با عضویت کوتاه مدت در باشگاه های کوه نوردی این جزیره، به 368 حلقه آتشفشانی این ناحیه و شیب های این کوه، صعود کنید.

همانطور که اشاره کردیم، کره جنوبی مخصوصا در جزیره ججو، آثار طبیعی ثبت شده زیادی دارد. یکی دیگر از این جاذبه های طبیعی ثبت شده در یونسکو، غار منجنگ می باشد که به عبارتی یکی دیگر از ژئو پارک های کره جنوبی و جزیره ججو است.و غار منجنگ 8 کیلومتر مساحت دارد و گردشگران تنها مجاز به طی نموده 1 کیلومتر از آن هستند. از جلوه های طبیعی این غار اسرار آمیز، سطح پوشیده از گدازه های سرد این غار اسرار آمیز است. این غار یکی از زیستگاه های خفاش هاست و بسیار سرد و تاریک و نمور است اما، تجربه ای جالب از یک سفر تاریک و پیاده از یک غار آتشفشانی را برای شما در پی خواهد داشت.

تا اینجا طبیعت گردی در جزیره ججو احتمالا کمی خسته شده اید، برای این که کمی به پاهای خود استراحت دهید و آرامش بگیرید و برای ادامه جهت طبیعت گریدمان آماده شوید، حتما سری به استراحت گاه های ساحلی جزیره بزنید. شما می توانید در محل های مشخص شده ماساژ با امواج کنترل شده دریا، پاهای خود را ماساژ دهید. برای آب درمانی در استخرهای آب های طبیعی جزیره ججو می توانید حس شناور بودن در استخرهای طبیعی دراین آب ها را داشته باشید.

یکی از جهتهای پیاده روی متفاوت با تمام جهتهای دیگر، جهتهای مارپیچی است که به اُله، معروف است. جهتهای پیاده روی بسیاری در حال حاضر در جزیره ججو به شکل ماریپیچی اله است. برخی از جهتهای اله، در گذر از خطوط ساحلی جزیره و جهت سبزی که دارند، در نهایت به غارهایی می رسند که اهالی جزیره ججو در هنگام حضور اشغالگران ژاپنی حفر نموده بودند تا بتوانند اسلحه هایشان را در آنجا مخفی نمایند. بسیاری از فیلم ها و سریال های معروف کره ای در این جزیره صحنه های طبیعی خود را فیلمبرداری می نمایند اگر از طرفداران فیلم های کره ای هستید حتما در دنیای فیلم ها، سفری به این جزیره داشته اید.

در هنگام گشت و گذار در این جزیره حتما چشمتان به زنانی در لبالس غواصی خواهد خورد که در حل شنا و شکار هستند. در جزیره ججو به علت این که برنج رشد نمی کند، زنها از قدیم برای صید ماهی های مرکب، اختاپوس، صدف، حلزون و جلبک های دریایی به دل دریا می زدند و این کارشان تا به الان هم ادامه دارد و این کارشان به این علت بوده است که مردها وقتی برای کار می رفتند، زن ها وظیفه حراست و مدیریت از خانه را داشته اند و برای آشپزی هم باید به موادی که لازم داشته اند، دست میافتند. زنان جزیره ججو می توانند تا عمق 20 متری دریا بدون وسایل غواصی شنا نمایند. اصطلاحا به آن ها هانیو می گویند و شما می توانید در کنار هانیوها شنا کنید و آن ها را ببینیند.

منبع:newtimes.co.rw

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1457

به "برترین مسیرهای طبیعت گردی در جزیره ججو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای طبیعت گردی در جزیره ججو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید