تداوم آلودگی هوای تبریز برای سومین روز متوالی

به گزارش بازی ناتمام، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای کلانشهر تبریز یکشنبه اول دی برای سومین روز متوالی در شرایط هشدار و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

تداوم آلودگی هوای تبریز برای سومین روز متوالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، میرمحسن حسینی قمی، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در تبریز، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 114 پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.

وی گفت: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 شرایط اضطرار و 300 به بالا شرایط بحرانی به شمار می رود.

قمی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، بچه ها و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: طبق پیش بینی های هواشناسی، امکان سکون هوا تا روز چهارشنبه وجود دارد، از این رو شهروندان مسائل توصیه شده را به طور جدی تر مورد توجه قرار دهند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شهروندان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار داده و از تردد غیرضروری با خودروی شخصی پرهیز نمایند.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل مواقع اضطراری آلودگی هوا که در اواخر سال 1397 مصوب شد با اعلام رسمی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا و آلودگی هوا در چند روز متوالی، کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا می تواند جهت پیشگیری از آلودگی بیشتر هوا مدارس را تعطیل اعلام نموده و در این مدت تمامی کارهای عمرانی توسط شهرداری متوقف و همچنین پلیس هدایت و رانندگی با خودروهای دودزا برخورد خواهد نمود.

کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 137

به "تداوم آلودگی هوای تبریز برای سومین روز متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم آلودگی هوای تبریز برای سومین روز متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید